Dentsu benoemt Mark van Dijk en Boris Nihom tot topfuncties

10 januari 2025 Consultancy.nl

Dentsu, een wereldwijd marketing- en reclamebedrijf, heeft een wisseling van de wacht doorgevoerd in de Benelux. De Nederlander Boris Nihom neemt het stokje over van Mark van Dijk, die doorschuift naar de rol van COO voor Noord-Europa.

In zijn nieuwe rol als Chief Executive Officer wordt Nihom verantwoordelijk voor de organisaties in Nederland, België en Luxembourg. Ook overziet hij de koers en ontwikkeling van alle drie de labels van Dentsu in de regio: Creatie, Media en Merkle.

Nihom maakt de stap omhoog vanuit zijn rol als co-CEO van Dentsu Creative Amsterdam. “Dentsu heeft een goede uitgangspositie in de markt”, laat hij weten. “Onze drie practices zijn leidend in hun discipline, daarnaast kunnen we klanten die daar behoefte aan hebben ook volledig geïntegreerd helpen. Tegelijkertijd verwachten mensen meer van merken dan ooit, CMO’s meer van hun bureaus en talenten meer van hun werkgever.”

De voorganger van Nihom, Mark van Dijk, bekleedde de rol de afgelopen vijf jaar en heeft nu promotie gemaakt naar een regionale rol. Als Chief Operating Officer (COO) voor Noord-Europa is hij nauw betrokken bij de strategische ontwikkeling en operatie van Dentsu in de Benelux en ook landen als Denemarken, Zweden en de Baltische Staten.

“De afgelopen vijf jaar hebben we met onze teams drie sterke practices neergezet. Ik kijk ernaar uit om in mijn nieuwe rol mee te bouwen aan onze internationale groei”, reageert Van Dijk op zijn benoeming.

Dentsu Creative Amsterdam heeft ondertussen Sven Vening aangesteld als opvolger van Nihom.