Strategy& organiseert strategy consulting business course in Parijs
Voor het derde opeenvolgende jaar organiseert Strategy& een uitdagende business course voor ambitieuze studenten die een strategy consulting-loopbaan ambiëren. De nieuwste editie – getiteld ‘Walk the Talk’ – duurt vier dagen en vindt net als de vorige twee business courses plaats in Parijs.
Op 21 mei trapt Strategy&, de strategiepraktijk van PwC, de 2024-editie van zijn jaarlijkse business course af in Amsterdam. Voor deze ‘Walk the Talk’-business course zal een selecte groep masterstudenten samenkomen op het kantoor van Strategy&, om vervolgens gezamenlijk af te reizen naar Parijs.
Vier dagen lang krijgen de deelnemers een kijkje in het leven van een strategieconsultant en kunnen ze zich in de kijker spelen van het strategy consultingkantoor.
Parijs, de ‘stad van de liefde’, vormt voor de deelnemers weliswaar een unieke setting, toch staat het evenement niet in het teken van liefde en romantiek. In een vierdaags programma vol intellectuele uitdaging, ligt de focus juist vooral op persoonlijke groei, kennis vergaren over strategy consulting en samen netwerken. Maar ook een stukje cultuur opsnuiven en plezier maken zijn belangrijke ingrediënten van het programma.
“Onze business course ‘Walk the Talk’ biedt studenten een uitgelezen mogelijkheid om in de huid van onze strategieadviseurs te kruipen en om een goed beeld te krijgen van hoe het is om bij Strategy& te werken”, aldus Jamie Nagtzaam, Talent Event Specialist bij Strategy&. “Het belooft wederom een uniek avontuur te worden.”
Naast een bedrijfspresentatie en diverse trainingen gericht op analytische en interpersoonlijke vaardigheden, mogen de studenten bovendien hun tanden zetten in een real-life case, waarvoor ze met passende oplossingen moeten komen. “In teams zullen de studenten een sportartikelenbedrijf helpen om de waardeketen opnieuw vorm te geven”, aldus Nagtzaam.
“Daarbij is het de doelstelling om de efficiency te maximaliseren en de impact op het milieu te minimaliseren. In deze case kunnen de studenten hun analytische vaardigheden laten zien en ervaren ze in de praktijk wat het werk van een strategieadviseur zoal inhoudt.”
De caseopdracht wordt afgesloten met een presentatie, waarin de deelnemers hun oplossingen voorleggen aan senior bestuurders van de klant en een panel van experts uit de branche.
Nagtzaam wijst daarnaast op de meer informele programma-elementen van de vierdaagse trip. “Er zal ook genoeg tijd gereserveerd worden voor de studenten om onze adviseurs te leren kennen en om samen te genieten van de prachtige stad Parijs.”
De business course wordt georganiseerd door het Amsterdamse kantoor van Strategy&. Enkel masterstudenten en derdejaars bachelorstudenten die vloeiend Nederlands spreken komen in aanmerking om deel te nemen aan de business course.
Strategy& geldt als een van de meest toonaangevende strategische adviesbureaus ter wereld. Het Nederlandse kantoor telt ongeveer 100 medewerkers.