New Era Consultancy begint 2024 met flink groter team

18 januari 2024 Consultancy.nl

New Era Consultancy is het jaar 2024 begonnen met een aanzienlijk groter team. Vergeleken met zo’n twaalf maanden geleden is het bureau nu bijna drie keer zo groot.

Het in Amsterdam gevestigde New Era Consultancy werd in 2021 opgericht door Alewijn Dekker, Eva Nooitgedagt en Rogier Maessen. De firma helpt organisaties met het ontwerpen en opbouwen van excellente merkbelevingen en klantervaringen.

2023 was zonder twijfel het jaar van de echte doorbraak voor het bureau. New Era Consultancy breidde zijn positie in de markt uit met tal van nieuwe klanten, met als gevolg dat ook het team werd versterkt met tien nieuwe collega’s. Samen met de oprichters en de nieuwkomers telt het bureau inmiddels zestien collega’s.

New Era Consultancy begint 2024 met flink groter team

Vlnr: Richard Robijn, Meike Swager, Alewijn Dekker, Eline Muller, Tessa Hoddenbagh, Maxime Hodde, Esther Vissers, Rogier Maessen, Jasper Waasdorp, Ottelien van Pelt, Nina van Tilburg, Eva Nooitgedagt

“Het is fantastisch om te zien dat onze propositie zo relevant is en aanslaat in de Nederlandse markt”, geeft Dekker aan, die jarenlange ervaring opdeed in de creatieve sector alvorens New Era Consultancy mede op te richten. De andere twee oprichters hebben een stevige achtergrond op het gebied van customer experience, opgedaan bij Coolblue (Nooitgedagt) en ING (Maessen).

Het drietal heeft een onderscheidende visie in de markt neergelegd. “Het simpelweg bieden van een geoptimaliseerde CX is anno 2024 niet voldoende meer”, zegt Dekker. “De klant en jouw medewerker wil weten wie je als bedrijf bent en waar je voor staat. En wil dat ook ervaren. Succes valt of staat bij de brand experience.”

“We helpen organisaties met het uniek maken van hun customer experiences”, vult Nooitgedagt aan. “Dit kunnen ze realiseren door hun merkbelofte door te voeren in alle klantinteracties. We begeleiden ze met het structureel aan elkaar verbinden van merk en customer experience.”

Klanten van het bureau zijn vooral te vinden in de retail, reiswereld, telecom, energie en financiële dienstverlening. Grote namen die het bureau bedient zijn onder meer ABN Amro, Albert Heijn, DHL, Eneco, Funda, Volkswagen en Maandag.

Bij laatstgenoemde klant wist New Era Consultancy vorig jaar zelfs een award in de wacht te slepen. In november werden de prestigieuze Effie Awards voor de veertigste keer uitgereikt, waar Maandag de award voor ‘Beste Branded Customer Experience’ kreeg uitgereikt. Achter de schermen speelde New Era Consultancy samen met digital agency DEPT een belangrijke rol in de realisatie van de plannen van Maandag.

“Dat was een absolute mijlpaal voor ons!”, geeft Nooitgedagt aan. “We zijn nog steeds waanzinnig trots dat we met onze allereerste klant de award hebben gewonnen. Dit is hét bewijs dat wanneer je als organisatie merk en customer experience met elkaar verbindt, er keihard resultaat kan worden behaald.”

In 2024 heeft New Era Consultancy de doelstelling om verder te groeien, laat ze weten. “Het vizier staat wederom op groei, we hopen zelfs te kunnen versnellen.” Daarbij kijkt het partnertrio ook al met een schuin oog naar de internationale markt. “Binnen enkele jaren willen we een kantoor in Duitsland openen, de eerste gesprekken worden hiervoor al gevoerd.”