Strict bouwt ICT-programmamanagementteam uit met TiM

09 mei 2023 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Meer nieuws over

IT-adviesbureau Strict heeft zijn capaciteiten op het gebied van project- en programmamanagement versterkt door een meerderheidsbelang te nemen in TiM.

Met de overname van het in Haarlem gevestigde TiM breidt Strict zijn team uit met twaalf ervaren projectmanagers. Zij opereren op het snijvlak van business en informatietechnologie en werken voor klanten in uiteenlopende sectoren.

TiM werd zo’n 25 jaar geleden opgericht door het tweetal Egon Kösters en Gerard de Vries. Beiden zijn nog werkzaam bij TiM en blijven ook onder de vleugels van de kersverse eigenaar aan het roer van de business unit van Strict.

Strict bouwt ICT-programmamanagement team uit met TiM

Koper Strict is een IT-dienstverlener uit Vianen met zo’n 120 collega’s. De firma adviseert organisaties over hoe zij digitale technologieën kunnen inzetten en helpt vervolgens ook bij de implementatie. Strict richt zich vooral op vijf sectoren: overheid, openbaar vervoer, industrie, openbare orde en de gezondheidszorg.

Jan-Hein Bastiaenen, algemeen directeur van Strict, geeft aan dat het bedrijf met TiM aan boord beter kan inspelen op de groeiende vraag naar zijn expertise in programma-uitvoering. “Deze stap past perfect bij de ontwikkeling van Strict, waarin steeds meer focus wordt gelegd op organisatieadvies en de realisatie van ICT-programma’s.”

Daarnaast krijgt Strict een groep van ervaren projectmanagers in huis. “We nemen steeds meer resultaatverantwoordelijkheid op onze opdrachten en daarmee de verantwoordelijkheid voor het managen van totale ICT-projecten. Voor het laten slagen hiervan zijn goede programmamanagers hierbij een must.”

Kösters en De Vries laten in een reactie op de krachtenbundeling weten dat ze voordelen zien voor zowel de klanten van TiM als de eigen medewerkers. “Met de specialisten van Strict binnen handbereik beschikken we over vergaande inhoudelijke kennis van de laatste innovatieve ontwikkelingen. Daarmee kunnen we onze propositie in de markt verder verbeteren. Én het werk wordt er leuker door. Meer expertises, mooie klanten, leuke mensen met wie we samenwerken en een flinke dosis energie.”