IBM Consulting-topvrouw Phaedra Kortekaas naar SAS
De topvrouw van IBM Consulting, Phaedra Kortekaas, is een nieuwe uitdaging aangegaan. Per begin volgende maand gaat ze aan de slag als Managing Director Benelux bij softwarebedrijf SAS.
Kortekaas werkt al meer dan twintig jaar bij IBM en bekleedde gedurende deze tijd verschillende leidinggevende rollen. Sinds begin 2021 geeft ze leiding aan IBM Consulting in Nederland, dat zo’n twee jaar geleden werd gevormd na een interne rebranding.
Daarvoor gaf Kortekaas leiding aan de Insurance-praktijk van IBM Consulting in de Benelux en was ze verantwoordelijk voor de Hybrid Cloud Services-praktijk van IBM in de Benelux. Eerder was ze Global Lead Partner voor de Shell-klantrelatie en Client Services Director met een focus op de financiële sector.
Kortekaas begon haar loopbaan bij PwC Consulting en sloot zich in 2003 aan bij IBM, toen de technologiereus de consultancypraktijk van het Big Four-kantoor overnam in de nasleep van het Enron-schandaal.
In haar nieuwe rol bij SAS, een leverancier van software voor (advanced) analytics, wordt Kortekaas verantwoordelijk voor de verdere groei van SAS in Nederland, België en Luxemburg. SAS telt ongeveer 260 medewerkers in de Benelux, waarvan er 140 zijn gevestigd in Nederland. Kortekaas volgt Remco den Heijer op en zal rapporteren aan Bert Boers, Senior Vice President voor de regio Zuidwest-Europa.
“Mijn passie voor analytics en het creëren van waarde voor klanten via digitale transformatie lopen als een rode draad door mijn loopbaan”, laat Kortekaas weten in reactie op haar aanstelling. “De kansen op het gebied van analytics en kunstmatige intelligentie zijn eindeloos, en dat is precies waar SAS bedrijven en overheden kan helpen. Ik kijk er enorm naar uit om in mijn nieuwe rol bij SAS de belofte van analytics voor onze klanten waar te maken.”
“Phaedra heeft aantoonbare ervaring in algemeen management in diverse rollen en sectoren en werkt volgens een pragmatische en mensgerichte stijl”, geeft Boers aan. “Ze beschikt over ruime ervaring in de business-to-businessmarkt en expertise op het gebied van data en analytics. Deze combinatie van diepgaande inhoudelijke kennis van zowel de markt als onze business zal een positieve impact hebben op onze klanten en partners.”