InSites Consulting koopt marktonderzoeker Happy Thinking People

20 januari 2023 Consultancy.nl 1 min. leestijd
Meer nieuws over

Marktonderzoekadviesbureau InSites Consulting heeft Happy Thinking People overgenomen, een Duitse branchegenoot met zo’n 75 medewerkers.

Happy Thinking People werd opgericht in 1989 en specialiseert zich in marketing en onderzoek naar consumentengedrag. Het bureau, dat een koplopende positie inneemt op de Duitse markt (waar het onlangs nog werd erkend als een leider binnen het marktonderzoeksdomein), heeft ook kantoren in Zwitserland en Frankrijk.

“We zijn verheugd het team van Happy Thinking People te verwelkomen”, laat Kristof De Wulf weten, medeoprichter en CEO van InSites Consulting. “Onze klanten zullen profiteren van de onderzoeksaanpak van beide partijen en hun inzichten en tools. Bovendien spreken we dezelfde taal en delen we dezelfde waarden.”

InSites Consulting koopt marktonderzoeker Happy Thinking People

De overname is alweer de vierde voor InSites Consulting in Europa, na de eerdere overnames van creative crowdsourcing-bureau eÿeka (april 2019), online insight-specialist Join the Dots (juli 2019) en cultureel en creatief adviesbureau Space Doctors (december 2021).

InSites Consulting heeft na de deal met Happy Thinking People nu 900 mensen in dienst, verspreid over 23 locaties. Het met zijn hoofdkantoor in België gevestigde bedrijf is goed voor een omzet van circa €120 miljoen.

Voor Happy Thinking People zal de krachtenbundeling met de internationale speler zowel het bedrijf als zijn klanten en medewerkers ten goede komen, stelt Sven Arn, CEO van Happy Thinking People. “We sluiten met plezier aan bij de InSites Consulting-groep en kijken ernaar uit om samen met dit geweldig bedrijf aan het volgende hoofdstuk voor Happy Thinking People te beginnen.”

“Na 30 jaar is het een grote stap om deel uit te maken van een grotere organisatie”, erkent hij. “We waren echter enorm enthousiast toen InSites Consulting ons benaderde. Het is een bedrijf met een passie voor inzicht in markten, mensen en merken, en vooral voor het omzetten van die inzichten in actie voor klanten.”