Marc van Eck nieuwe chief growth officer van marketingnetwerk TBWA

16 januari 2023 Consultancy.nl

Marketingnetwerk TBWA heeft Marc van Eck benoemd tot zijn nieuwe Chief Growth Officer voor Nederland.

Met de komst van Van Eck haalt TBWA een goede bekende naar zijn boardroom. Van Eck is oprichter van New Growth Strategies, een adviesbureau dat klanten helpt bij strategische marketingvraagstukken. New Growth Strategies is al een aantal jaar onderdeel van de TBWA\NEBOKO.

In zijn nieuwe rol gaat Van Eck zich bezighouden met de verdere commerciële groei van het TBWA-netwerk in ons land. Dit netwerk omvat tal van marketing, communicatie- en creatieve bureaus, waaronder TBWA\NEBOKO, TBWA\X, VIDIBOKO, ARA Rotterdam, ARA Eindhoven, JUMP! Retail en New Growth Strategies.

Marc van Eck, Chief Growth Officer, TBWA

Rik Ledder, CEO van TBWA in Nederland over de benoeming: “We werken nu een aantal jaar samen met Marc en zijn daar enorm enthousiast over. We spelen al langer met de gedachte hoe we zijn toegevoegde waarde nog beter kunnen aanwenden voor onze hele organisatie. Met deze rol denken we dat te kunnen realiseren.”

De 56-jarige Van Eck zal zijn nieuwe rol combineren met zijn functie als CEO van New Growth Strategies. Hij richtte het bedrijf in 2019 op na achttien jaar werkzaam te zijn geweest voor Business Openers, een marketing adviesbureau dat hij mede-oprichtte. Eerder in zijn loopbaan werkte Van Eck als management consultant bij Bain & Company.

Van Eck geeft naast zijn functies les aan de executive programma’s van Nyenrode Business University en het European Institute for Brand Management, is als jurylid betrokken bij de Effie Awards (vakprijzen binnen de marketing- en reclamebranche), en is op bestuursniveau actief binnen het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA). Tevens is hij auteur van diverse managementboeken, waaronder Karaktervol Positioneren en Businessplan op 1 A4.