NewForesight legt met nieuwe brand de nadruk op duurzame ambities

23 december 2022 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

NewForesight, een strategisch adviesbureau gericht op duurzame vraagstukken, heeft een nieuwe merkpositionering en -identiteit gelanceerd.

Het in Utrecht gevestigde NewForesight werd opgericht in 2008 en heeft zijn team sindsdien weten uit te bouwen naar ongeveer twintig consultants. Het adviesbureau richt zich in de eigen woorden op ‘business for good’-transities. Het ondersteunt klanten in het realiseren van hun duurzame ambities, met het oog op de zogeheten Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties.

“Wij helpen klanten kansen te vinden in hun duurzaamheidsreis. Sinds onze oprichting hebben we gewerkt voor toonaangevende bedrijven, maatschappelijke organisaties, overheden en multi-stakeholderplatformen in meer dan 15 sectoren en 20 landen”, laat CEO Lucas Simons weten.

NewForesight legt met nieuwe brand de nadruk op duurzame ambities

Volgens Simons laat de transitie naar het nieuwe merk goed zien welke ontwikkeling het bureau en zijn klanten in het snel veranderende landschap hebben doorgemaakt. “Transities naar een duurzame economie zijn complex van aard”, geeft hij aan, “maar wij geloven dat deze in goede banen kunnen worden geleid en dat deze tal van zakelijke kansen opleveren.”

“Organisaties kunnen van deze kansen profiteren als ze de transitie begrijpen en de kracht van markten en samenwerking op de juiste manier weten in te zetten. Bij NewForesight zijn we gespecialiseerd in het ontwikkelen van winnende duurzaamheidsstrategieën en het tot leven brengen daarvan. Ons nieuwe merk weerspiegelt dit en ik ben er trots op dat we NewForesight naar dit volgende niveau mogen brengen.”

Madeleine van Hasselt, Marketing & Communications Manager bij NewForesight, voegt toe: “Het nieuwe merk is fris en gedurfd, precies zoals een winnende duurzaamheidsstrategie eruit moet zien. Het kleurenpalet weerspiegelt de mooie toekomst en de kansen die in het verschiet liggen bij de overgang naar een duurzame economie.”

Ten aanzien van het nieuwe logo is verder besloten om de ‘F’ erin te behouden. “Die doet recht aan de lange historie die we hebben met onze partners, en benadrukt tegelijkertijd onze ambities richting een duurzame toekomst”, legt ze uit.

Laure Heilbron en Daniel Viviers-Rasmussen, beiden Principal bij NewForesight, laten weten: “Hoewel de wereld voor veel ernstige duurzaamheidsuitdagingen staat, blijven wij positief, omdat we weten dat we de marktprikkels kunnen vinden om duurzamer gedrag te stimuleren.”

Eerder deze maand werd NewForesight door Consultancy.nl benoemd tot een van ’s lands leidende adviesbureaus op het gebied van duurzame diensten.