The Valley Group overgenomen door Italiaanse Assist Digital
Nederlandse bureaugroep The Valley Group – bekend van de labels The Valley, Penfield Digital en Nominow – is overgenomen door het Italiaanse Assist Digital, dat hiermee zijn omzet opschroeft naar rond de €170 miljoen.
De Italianen positioneren zich als een end-to-end dienstverlener op het gebied van customer experience, van advies en designwerk tot technologie, applicatieontwikkeling en het leveren van CRM-oplossingen.
Met de aankoop van The Valley Group – voor Assist Digital alweer de vijfde overname dit jaar – wordt Nederland plotsklaps de tweede markt voor Assist Digital, na thuismarkt Italië. Het bedrijf is ook actief in onder meer Duitsland, Frankrijk, Engeland, Albanië en Kroatië.
“Nederland vertegenwoordigt een zeer belangrijke doelmarkt voor Assist Digital, die we samen met het team van The Valley zullen blijven ontwikkelen met een dienstenportfolio dat nog rijker is dan het huidige”, vertelt Enrico Donati, executive voorzitter van Assist Digital.
Zo zorgt de integratie van The Valley Group voor een verdieping van de dienstverlening op het gebied van service en experience design, strategische branding en communicatie, levert Penfield Digital een boost aan de Salesforce-diensten van Assist Digital en krijgt het met Nominow de beschikking over een veelgebruikt customer data platform.
“Door de diensten van The Valley Group toe te voegen ontstaat er veel synergie”, aldus Donati.
Voor het in 2009 opgerichte The Valley Group, dat werkt voor bekende namen als Nike, Tommy Hilfiger, AkzoNobel, Bergman Clinics, Basic-Fit en Rabobank, zorgt de aansluiting bij Assist Digital voor “een verdere uitbouw van de dienstverlening”, zegt topman Philip Kok.
“We willen het nummer één customer experience-bureau in Europa worden. Assist Digital is de perfecte partner om deze ambitie sneller en beter te realiseren. Er zijn niet veel bureaugroepen die het totale spectrum van customer experience bestrijken, en we zijn onder de indruk van de capaciteiten van hun 5.000 specialisten die zowel klantervaring als klantenservice omvatten.”