Rebranding Young Mavericks naar Aurai vanwege groei in dienstverlening
Young Mavericks, een specialist in data science en kunstmatige intelligentie-oplossingen, gaat verder als Aurai.
Lars Kieftenburg, eigenaar en managing partner van het bedrijf uit Amsterdam, laat weten dat de rebranding volgt op een periode van sterke groei (nu rond de 30 professionals) en uitbreiding van de dienstverlening.
“We zijn van data traineeship-aanbieder in de afgelopen jaren toegegroeid naar een volwaardige datapartner voor onze klanten. We wilden graag een merk neerzetten dat past bij hetgeen we doen en tegelijkertijd ruimte biedt voor groei.”
Meer impact met doen
Aurai zet zich in voor veelal grote organisaties, waaronder bedrijven als PostNL, Athlon en Vandebron. Het bedrijf is in 2017 gestart met het aanbieden data traineeships voor young professionals, maar heeft in de afgelopen jaren steeds meer diensten aan het portfolio toegevoegd, met de doelstelling om klanten beter te kunnen bedienen.
Op dit moment bestaat de dienstverlening van Aurai uit drie proposities: custom data services, interim data experts en advanced data traineeships. “We komen binnen wanneer de datastrategie staat en zorgen dan met onze expertise voor de benodigde executiekracht”, aldus Kieftenburg. “We creëren de data-architectuur, ontwikkelen data pipelines, ontwerpen voorspellende modellen en bouwen dashboards.”
Centraal in de aanpak van het bureau staat een hands-on aanpak met concrete waarde. “Klanten hoeven geen uitgebreide adviesrapporten te verwachten, maar oplossingen waar men direct mee geholpen is.”
Academy breder inzetten
Waar Young Mavericks zijn trainingsprogramma’s in onder andere data science en engineering uitsluitend inzette voor het trainen van young professionals, gaat Aurai de academy uitbreiden en breder inzetten.
Kieftenburg licht toe: “We willen de focus op kennisdeling vergroten en trainingsprogramma’s aanbieden voor verschillende type professionals en ervaringsniveaus.”
“We gaan door met onze traineeships, maar gaan ook trainingen aanbieden voor management en ervaren data-experts. Op deze manier geven we handen en voeten aan lifelong learning-mogelijkheden voor onze medewerkers én klanten.”
Rebranding gaat gepaard met verhuizing
Om te zorgen dat er voldoende ruimte is voor verdere uitbreiding en verbreding van de dienstverlening zet Aurai tevens de stap naar een nieuw pand. Met de verhuizing naar De Weteringschans in Amsterdam wordt ruimte gecreëerd voor het geven van trainingen en het gezamenlijk werken aan projecten.
Kieftenburg kijkt met gepaste trots terug op de ontwikkeling die het bedrijf in de afgelopen jaren heeft doorgemaakt. “Als hecht team hebben we de onderneming zelfstandig vanaf de grond opgebouwd. Het is ontzettend mooi om een avontuur als dit te beleven en samen door te groeien naar een nieuw niveau. We hebben elkaar in de afgelopen jaren volwassen zien worden en merken nu aan alles dat we klaar zijn voor deze volgende stap.”