EyeOn trekt groeigeld aan voor volgende fase
EyeOn, een adviesbureau gespecialiseerd in planning en forecasting, heeft groeigeld weten aan te trekken om het bedrijf naar het volgende niveau te kunnen tillen.
Met het verkregen kapitaal wil EyeOn drie doestellingen realiseren, zeggen de drie managing partners Freek Aertsen, Loek Lemmens en André Vriens in een persverklaring. Zo willen ze om te beginnen de organisatie “wendbaarder en slagvaardiger” maken, en daarnaast investeren in de “ontwikkelingsmogelijkheden van de medewerkers”.
EyeOn werd opgericht in 1999 en helpt organisaties van verschillende omvang met het verbeteren van hun planningsprocessen met betrekking tot het supply chain-domein. Te denken valt aan gebieden als forecasting & demand management, voorraadbeheer, optimalisering van het aanbod en logistieke controles. Het bedrijf levert zowel advies en projectmanagementexpertise als datascience- en IT-implementatiediensten.
EyeOn telt vandaag de dag een team van ongeveer 100 consultants en data scientists, die werkzaam zijn vanuit kantoren in Nederland, België, Ierland en Zwitserland. Met de verkregen kapitaalinjectie wil EyeOn zijn activiteiten uitbreiden naar nieuwe geografische markten.
“We voeren de komende jaren een ambitieus, internationaal groeiplan uit”, geeft Aertsen aan. Het adviesbedrijf zal zich daarbij vooral vestigen in de buurt van zijn grootste internationale klanten.
Een derde doelstelling die EyeOn met het groeigeld wil realiseren is het vergroten van zijn innovatiekracht. “Door de samenwerking kunnen we met behoud van zelfstandigheid voortbouwen aan ons succes. Een nieuwe fase in de historie van ons bedrijf is zojuist begonnen!”, laat Aertsen weten.
De investeerders achter het groeigeld zijn GGD Investments, een participatiemaatschappij uit Eindhoven, en Baerbergh Holding. “Wij richten ons op bedrijven die een sterke groei doormaken, zoals EyeOn”, vertelt Pieter van den Tilllaart namens GGD Investments. “In de kennismaking met EyeOn viel ons de sublieme client delivery op door de verschillende teams en de wijze waarop EyeOn, ook internationaal, vooroploopt in het gebruik van data science in planning en forecasting.”