HERC wilde een vrouwelijke baas. Dat is nu Margriet de Kroon
Creatief bureau HERC heeft een nieuwe managing director: Margriet de Kroon, die de overstap maakt vanuit recruitmentspecialist YoungCapital.
De 33-jarige Margriet de Kroon brengt ondanks haar nog relatief prille leeftijd jarenlange ervaring in leidinggevende posities mee naar het bureau. De afgelopen zes jaar was ze werkzaam bij YoungCapital, waar ze doorgroeide van de rol van manager online marketing naar marketing director en MT-lid.
Met 30-jaar was ze het jongste managementteamlid van de snelgroeiende detacheerder en talentontwikkelaar, en intern gaf ze leiding aan een team van zo’n 80 professionals. Eerder in haar loopbaan werkte ze in e-commerce binnen het mode- en cosmeticasegment.
Begin deze maand is ze gestart met haar nieuwe avontuur. “Ik ga naar HERC omdat ik denk dat HERC een heel bijzonder bureau is. Met een originele kijk op de (creatieve) wereld, enorm veel creatief talent en ambitie en misschien wel het belangrijkste, hele leuke mensen.”
Versnellen van ambities
Ook zegt ze dat ze kansen ziet om HERC te helpen met het versnellen van de groeiambities. Het bureau, dat in 2018 werd opgericht door Emilio de Haan en Rogier de Bruin, heeft in rap tempo aan bekendheid gewonnen dankzij veelbekroonde campagnes voor Tele2, YoungCapital, G-Star en HP. Vandaag de dag maakt HERC deel uit van Ace.
“Ik zie dat er nog veel kansen liggen die eerder misschien niet konden worden gepakt, omdat de schaalbaarheid er nog niet was. Het is mijn missie om ervoor te zorgen dat het bureau snel kan gaan groeien zonder de unieke positie in het bureauland te verliezen.”
Oprichter De Bruin kende De Kroon vanuit de samenwerking van HERC met YoungCapital. Toen hij samen met De Haan besloot dat ze “graag een vrouwelijke managing director” wilde hebben (“diversiteit en inclusiviteit zijn voor ons normaal”) kwamen ze al snel uit bij De Kroon.
“Margriet heeft voor ons nooit echt als een klant gevoeld, maar was altijd onderdeel van het team. Ze deelt onze ambitie en drijfveren, dus het voelt daardoor heel natuurlijk. Daarnaast is ze gewoon een hele goede marketeer met het juiste gevoel voor hoe je merken moet laten groeien en ontwikkelen”, besluiten de twee oprichters.