ORTEC promoveert Marijn Deurloo tot Chief Product Officer
ORTEC heeft ervaren ondernemer Marijn Deurloo benoemd tot Chief Product Officer. Sinds ORTEC in 2014 zijn tech-onderneming overnam vervulde Deurloo verschillende rollen voor het bedrijf.
In zijn nieuwe rol binnen de dataspecialist uit Zoetermeer zal Deurloo zich vooral gaan toeleggen op het versneld ontwikkelen van een markt- en klantgedreven portfolio aan schaalbare oplossingen. Deurloo licht toe: “Onze oplossingen helpen onze klanten om bedrijfsprocessen te optimaliseren. Dat betekent dat we niet wegrennen na afronding van de implementatie, maar zorgen dat onze oplossingen volledig en duurzaam geïntegreerd worden in de bedrijfsvoering en optimaal worden benut.”
In 2014 nam ORTEC Deurloos snelgroeiende bedrijf imgZine over, dat vandaag de dag door het leven gaat als ORTEC for Communications, de tak die zich toelegt op interne communicatie. Sindsdien heeft Deurloo meerdere rollen binnen ORTEC vervuld, met een focus op innovatie en ondernemerschap.
Het ondernemerschap zat er bij Deurloo al op jonge leeftijd in. Pas dertien jaar oud was hij toen hij zijn eigen softwarebedrijf opzette, dat later onderdeel werd van een joint venture met Apple. Later, na te zijn afgestudeerd in de luchtvaarttechniek aan de Technische Universiteit Delft, ging Deurloo als IT-manager aan de slag bij MKB Nederland.
In die periode zette hij MKB-net op, een van de eerste zakelijke internetstartups in ons land. Vervolgens werkte hij enkele jaren voor Telegraaf Elektronische Media (onderdeel van Telegraaf Media Groep) en stond hij in de jaren daarna aan de basis van nog enkele internetstartups.
Toen Deurloo en zijn bedrijf imgZine in 2014 onderdeel werden van ORTEC, had hij grootste plannen: “Ik ben gestart bij ORTEC om de wereld te veroveren met oplossingen van wereldklasse”, aldus Deurloo, die uitlegt dat ontwikkelen en innoveren op basis van marktinzichten en klantwaardering hierbij het uitgangspunt vormen.
De nieuwe CPO hoopt in zijn nieuwe rol zowel intern als extern de business en techniek dichter bij elkaar te kunnen brengen.
“Om te zorgen dat we oplossingen maken die waarde toevoegen voor onze klanten is het belangrijk dat onze gehele organisatie zeer dicht op de klant zit”, legt hij uit. “Onze productmanagers, maar ook productontwikkelaars, hebben de behoefte om zeer goed te snappen voor wie ze nou eigenlijk keihard aan de slag zijn. Invulling aan deze behoefte geven stimuleert betrokkenheid en zorgt er uiteindelijk voor dat onze producten beter aansluiten op de behoeftes van onze klanten, wat uiteindelijk leidt tot maximale impact.”