Tessa de Vor neemt de leiding bij data-adviseur Adapt Analytics
Tessa de Vor is benoemd tot de nieuwe Managing Director binnen Adapt Analytics. De ervaren product owner, consultant en business analist volgt Andry Klumpert op, die de organisatie de afgelopen anderhalf jaar heeft geleid. Onder leiding van De Vor gaat Adapt Analytics nu een nieuwe groeifase in.
Adapt Analytics is een zelfstandig bedrijf binnen de Adapt Groep, die in 2015 werd opgericht door Clemens Huis in ’t Veld en Niels Huismans. De analytics-praktijk van Adapt is gespecialiseerd in data-oplossingen voor (middel)grote organisaties. Naast detachering van onder andere data engineers, data-analisten en product owners, ontwikkelt het bureau samen met zijn opdrachtgevers eveneens innovatieve data-oplossingen.
Dataspecialist
Adapt Analytics is gespecialiseerd in uiteenlopende vakgebieden, waaronder business intelligence, data analytics, people analytics, HR analytics, data visualization, dashboarding, executive facilitation en datastrategie. De afgelopen jaren heeft de tak zich weten te ontwikkelen van een startup naar scale-up.
Bij de komende groeifase van het bedrijf komt De Vor om de hoek kijken. Als nieuwe managing director van Adapt Analytics zal ze verantwoordelijk worden voor de verdere groei van de praktijk. De Vor sloot zich in 2017 aan bij Adapt, waar ze de afgelopen jaren heeft gewerkt als BI Business Analist en Product Owner, en klanten als Bovemij, Stichting BKR en RIBW Arnhem & Veluwe Vallei heeft mogen bijstaan.
Reflecterend op haar nieuwe rol, zegt De Vor: “Openheid, verandering en aanpassing. Dat zijn begrippen die Adapt kenmerken, maar ook mijzelf typeren. Verandering, liefst zo complex mogelijk, vind ik bijzonder interessant. Ik heb verandering nodig om geprikkeld te blijven en deze nieuwe stap is wederom een enorme prikkeling.”
Potentie in een veranderde markt
In de sterk veranderde markt is er voor de dataspecialist veel potentie te ontsluiten, geeft De Vor aan: “Wat is de wereld in het afgelopen jaar veranderd! En wat brengt dit een hoop kansen met zich mee voor Adapt Analytics.”
Denk bijvoorbeeld aan de coronacrisis, die vrijwel iedere organisatie heeft genoopt om (in toenemende mate) met digitalisering aan de slag te gaan. “En waar wordt gedigitaliseerd ontstaat data”, aldus De Vor, die uitlegt dat in die date veel waarde verscholen ligt. “Inzichten over wensen, behoeften en gedrag van klanten en leveranciers, waar de beste marges worden behaald of welke indicatoren groei voorspellen. Maar voordat deze data daadwerkelijk omgezet kan worden in waarde, moet eerst het één en ander gebeuren. En daar is Adapt ontzettend goed in: discover your unknowns.”
Medewerkers staan op één
Hoewel ze nu de leiding heeft gekregen over Adapt Analytics, wijst ze erop dat het de mensen binnen de organisatie zijn die de drijvende kracht vormen voor het succes van het bedrijf. “De echte kracht van de organisatie zit in de mensen, hun ideeën en ambities. Zij creëren waarde. Ons belangrijkste doel is altijd: tevreden medewerkers en een sfeer die je uitdaagt om constant te blijven leren en door te ontwikkelen. Zolang dat doel op nummer één staat, ben ik ervan overtuigd dat we altijd waarde toevoegen voor onze klanten.”
De Vors voorganger, Andry Klumpert, heeft inmiddels een nieuwe functie: hij is werkzaam als Chief Sales Officer bij cloudbedrijf Vancis C&MS