Cmotions start ‘data analytics as a service’-dienstverlening
Adviesbureau Cmotions heeft een nieuw dienstenaanbod ontwikkeld voor opdrachtgevers: ‘data analytics as a service’.
Het belang van data neemt alsmaar toe, niet voor niets staat data vandaag de dag bekend als ‘het nieuwe goud’. Door gebruik te maken van data, kunnen organisaties de voordelen plukken van tal van strategische inzichten, waarmee ze de wijze waarop zij hun klanten benaderen en bereiken, hoe ze hun bedrijfsvoering runnen en de manier waarop ze innovatie kunnen inzetten kunnen verbeteren, om zo klaar te zijn voor de toekomst,
Over hoe data analytics succesvol in organisaties omarmd kan worden, zijn ondertussen hele boekwerken verschenen. Wat in elk geval cruciaal is om ervoor te zorgen dat de juiste waarde uit data analytics wordt gehaald, is het aan boord halen van de juiste data scientists evenals te beschikken over de juiste tools en een veranderkundige blik op de inzichten en verandering.
Data analytics as a service
Dit is precies waar Cmotions met zijn nieuwe ‘data analytics as a service’ dienstenaanbod op inspeelt. “Ons team verzorgt alle expertise, technologie en inzichten om datagedreven te kunnen werken. Als partner helpen we je met het neerzetten en realiseren van een data strategie en delen onze kennis en best practices”, aldus Stijn Kuijpers van CMotions.
De dienst omvat alle gebieden van data analytics, van de strategische inrichting tot de implementatie van tools. Zo kunnen de adviseurs van Cmotions optreden als strategisch adviseur en sparringpartner, voor het opzetten van een datastrategie, definiëren van use cases en het inrichten van de organisatie en data architectuur.
Een team van technologen kunnen een complete ‘data technology stack’ verzorgen – te denken valt aan het opbouwen van een datawarehouse, het verzorgen van de interfaces met applicaties en systemen, (realtime) dashboards en analysetools voor data science toepassingen.
Maar ook voor bestaande analyticsprocessen en -omgevingen kan de ‘data analytics as a service’ uitkomst bieden. De consultants, data scientists, data analisten, BI specialisten, data engineers, AVG specialisten en veranderkundigen van Cmotions staan paraat om klanten waar nodig te ondersteunen. “Met onze data & analytics partnership bieden we een ‘kickstart’ om juist snel resultaat te behalen. We stellen een roadmap op van verbeterinitiatieven. In korte sprints komen we met klanten tot concrete resultaten. Denk hierbij aan dashboards, voorspelmodellen of procesanalyses. Ook organiseren we regelmatig workshops of kennissessies”, aldus Kuijpers over hun nieuwe propositie.
Geheel in lijn met de opkomst van de ‘on-demand’ economie, is de dienst af te stellen op de wensen van de klant, en beschikbaar voor een vast bedrag per maand. Kuijpers besluit: “Gedurende het partnership kijken we continu met de klant naar wat het beste aansluit bij hun wensen.”