Jos van den Bergh verbindt zich aan BranchePartners

24 september 2020 Consultancy.nl 3 min. leestijd
Meer nieuws over

BranchePartners heeft de ervaren marketing- en mediaexpert Jos van den Bergh aan zich weten te binden. In zijn nieuwe rol bij de zakelijke dienstverlener zal hij vanuit zijn expertise een extra boost geven aan de marketingprestaties van de opdrachtgevers van het bedrijf.

Jos van den Bergh is inmiddels meer dan twintig jaar werkzaam in de automotive PR & marketingcommunicatie branche. In zijn vroege loopbaan vervulde hij drie verschillende communicatiefuncties bij Peugeot Nederland en sloot zich vervolgens aan bij Renault Nederland, waar hij ruim zeven jaar in de weer was als Manager Marketing Communicatie. Sinds 2019 werkt Van den Bergh zelfstandig en begeleidt hij bedrijven, uitgevers en reclamebureaus. Ook focust hij zich voor mediabedrijven op branded content en nieuwe media strategieën.

Verbonden aan BranchePartners

Vanuit zijn eigen bedrijf heeft hij zich nu officieel aangesloten bij BranchePartners, dat zich richt op de Nederlandse mkb-sector. Het adviesbureau is gespecialiseerd in het adviseren en ontzorgen van distributie-, franchise-, en belangenverenigingen, coöperaties en andere samenwerkingsverbanden. Het bedrijf legt zich vooral toe op de mobiliteitssector en ondersteunt opdrachtgevers onder meer op het vlak van organisatieontwikkeling, data & digital, samenwerken, marketing en law. 
Jos van den Bergh, Businessadviseur bij Branche PartnersMet de komst van Van den Bergh, versterkt BranchePartners in het bijzonder zijn marketingdienstverlening, met een focus op het automotive domein. Juist de automotive sector is een branche die volgens Franklin van der Laar, oprichter van BranchePartners, meer dan ooit in beweging is, evenals het medialandschap.

“Voor dealerbedrijven is het daarom erg uitdagend ontwikkelingen bij te houden en de juiste keuzes qua kosten en kennis te maken. Wij zien een toenemende kennisbehoefte in de branche om te innoveren en organisaties qua marketing efficiënt en toekomstbestendig in te richten of collectieve oplossingen te zoeken. Automotive retailers willen zich juist nu focussen op de business, maar dat betekent wel dat de inzet van digitale marketing en media optimaal ingeregeld moet zijn”, aldus Van der Laar.

Dienstverlening uitbreiden

En dat is precies waar Van den Bergh een belangrijke bijdrage gaat leveren, licht Van der Laar toe: “Met de komst van Jos kunnen wij onze hierop gerichte dienstverlening verder uitbreiden en realiseren we ook een directe link tussen de reclame- en mediabranche en de dealerbedrijven van Nederland. Kortom, nieuwe bouwstenen bieden om daarmee de business van de retailer te versterken. We zien zeer uit naar de samenwerking met Jos.”

Van den Bergh onderstreept de woorden van Van der Laar en voegt toe: “Dealerbedrijven zijn steeds meer afhankelijk van de digitale wereld bij het realiseren van hun salesdoelstellingen. Klanten oriënteren zich bijna volledig online en raadplegen eerst reviews en YouTube voordat zij naar de showroom komen. Dat betekent dat dealerbedrijven hun digitale flow echt op orde moeten hebben om business uit de markt te kunnen halen.”

Van den Bergh benadrukt hoe BranchePartners met haar diensten hierbij kan ondersteunen: “Dat vergt kennis, afwegingen en investeringen. Door automotive retailers hierbij te adviseren en te begeleiden kunnen zij de beste en meest efficiënte keuzes voor de toekomst maken. Juist daarom is deze dienstverlening vanuit BranchePartners van grote toegevoegde waarde.”