Erik van der Pasch richt zich op marketing technologie bij K2

19 februari 2020 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Meer nieuws over

Erik van der Pasch, een voormalig consultant bij Big Four kantoor PwC, heeft zich aangesloten bij marketingadviseur K2, waar hij de rol van Manager Marketing Tech Solutions vervuld. 

Van der Pasch brengt op het gebied van het vormgeven van de digitale transformatie binnen de marketingfunctie en e-commerce omgeving meer dan vijftien jaar aan ervaring mee naar K2. Deze ervaring deed hij op binnen zowel nationale als internationale omgevingen, met een focus op de retail- en foodsectoren. 

De afgelopen zeven jaar werkt hij als zelfstandig adviseur en interimmanager. Zo voerde hij opdrachten uit voor foodretailer Sligro (waar hij verantwoordelijk was voor CRM en e-Commerce) en voor bouwmaterialen specialist BMN, waar hij bijdroeg aan het ontwikkelen en uitvoeren van de nieuwe e-business strategie.

Erik van de Pasch - K2

Daarvoor werkte Van der Pasch dertien jaar voor Kluwer in verschillende sales & marketingrollen. Meest recentelijk was Van der Pasch Marketing Manager van indirecte kanalen zoals telesales, het retail netwerk en e-commerce kanalen. In die rol leidde hij een team van veertig professionals en rapporteerde hij direct aan de eindverantwoordelijk binnen Kluwer voor Sales & Marketing.

Bij K2 Marketing – een boutique marketingadviesbureau uit Haarlem – gaat Van der Pasch zich richten op het verder ontwikkelen en vermarkten van het K2 MAC platform – het eigen in-house marketing automation platform in de cloud. “Met het K2 MAC platform kunnen opdrachtgevers al hun marketinginspanningen op elkaar afstemmen en deze op het juiste moment, en met de juiste frequentie versturen”, legt Van der Pasch uit. De tool ondersteunt ook diepe personalisatie van boodschappen en het uitvoeren van A/B tests voor optimale klantervaringen.

Op LinkedIn beschrijft Van der Pasch zich zelf als een manager gespecialiseerd in het aansturen van (scrum) teams op het gebied van digitale transformaties, omnichannel denken en digitale marketingprocessen. De afgelopen jaren heeft de Lean Six sigma Blackbelt gecertificeerde adviseur ervaring opgedaan met nieuwe technologieën zoals kunstmatige intelligentie. 

Zijn nieuwe uitdaging bij K2 Marketing betekent zijn terugkeer naar de adviesbranche, waar Van der Pasch ook zijn loopbaan begon. Zo werkte hij aan het begin van zijn carrière van Atos Origin (tegenwoordig Atos) en vervolgens drie jaar voor de adviespraktijk van PwC.