Stefan Peters aan de slag bij Haystack Consulting
Stefan Peters is bij Haystack Consulting aan de slag gegaan als Strategic Growth Enabler. In deze rol gaat hij klanten onder meer adviseren op vraagstukken rond nieuwe markten, producten en diensten.
Haystack Consulting is een onderzoeksbureau van Belgische origine. Opgericht in 1974 helpt de specialist in ‘evidence based consulting’ wereldwijde en vooraanstaande merken om betere en snellere beslissingen te maken en zo groei te realiseren. Het onderzoeksbureau telt ruim 70 professionals, verspreid over kantoren in België (Heverlee, hoofdkantoor en Antwerpen), Nederland (Amsterdam) en de Verenigde Staten.
Ervaren onderzoeksmanager
De nieuwste aanwinst binnen de Amsterdamse vestiging is Stefan Peters, een professional die kan bogen op jarenlange ervaring binnen het onderzoeks- en advieslandschap. Ruim 17 jaar is hij werkzaam geweest voor onderzoeksbureau GfK, in zijn laatste functie als Consumer Insights en Marketing Effectivenes Lead. In die rol was hij verantwoordelijk voor de teams die zich bezighouden met onderzoek en consultancy op het gebied van de consumer journey, segmentatie, groeidomeinen, merk en communicatie.
Eerder vervulde hij binnen het onderzoeksbureau enkele jaren de rol van Head of Market Opportunities & Innovation, waarbij hij verantwoordelijk was voor de businessunits data science en modelling. Verder werkte hij aan verschillende big data-projecten en is hij In vroegere rollen bij GfK actief geweest als Consumer Insights Lead, Research Director en Research Manager.
Peters kijkt uit naar zijn nieuwe uitdaging bij Haystack Consulting, waar hij als Strategic Growth Enabler is aangesteld: “Ik ben blij dat ik deze prachtige rol mag gaan vervullen. Haystack beschikt over een unieke aanpak gebaseerd op alle zintuigen en experience marketing die mijn innovatiehart weer sneller doet kloppen.”
Nieuwe consultancyroute
In zijn nieuwe functie gaat Peters klanten adviseren op vraagstukken rond “nieuwe markten, producten en diensten, merk en shopper”. Zijn jarenlange consultancyervaring bij GfK past volgens Haystack Consulting goed bij de nieuwe route van het onderzoeksbureau. Ludovic Depoorter, oprichter van Haystack Consulting, geeft aan: “We hebben bewust de keuze gemaakt om met Haystack een consultancyweg in te slaan om zo onze klanten nog beter te kunnen bedienen.”
Depoorter licht verder toe: “Haystack richt zijn dienstverlening al jaren op de vijf zintuigen in de wereld van innovatie, merk en shopper. Met ons Nextlab werken we continu met de nieuwste technologie om voorop te blijven lopen. We kregen al vaker de vraag om verder te gaan op het gebied van implementatie en Stefan past helemaal in dit plaatje.”
Groei realiseren op vijf gebieden
Vanuit het kantoor in Nederland zal Peters zijn uitgebreide expertise gaan inzetten om Haystack Consulting en zijn klanten verder te laten groeien binnen de vijf kerndomeinen van het onderzoeksbureau. Het eerste domein is ‘Explore and innovate’ – het creëren van winnende innovaties binnen producten, diensten en verpakkingen. De tweede is ‘Brand Strategy’ – het vormgeven van een duidelijke en langetermijn-toekomst van een merk, van het begrijpen van de markt en de categorie tot concept en communicatie.
Een volgend kerndomein is ‘Shopper behaviour & retail strategy’ – het aanbieden van intuïtieve shopper-inzichten die leiden tot een meer verbonden shopperervaring. De vierde is ‘Stakeholder activation’ – variërend van co-creatie en samenwerking met interne- en externe stakeholders tot het realiseren en implementeren van business insights in de hele onderneming. Tot slot vormt het laatste kerndomein ‘Customer Experience’ – samenwerken met bedrijven om end-to-end klantervaring leuker, eenvoudiger en waardevoller te maken.