Marktonderzoekers MWM2 en SAMR breiden uit

05 april 2019 Consultancy.nl

Onderzoeksbureaus MWM2 en SAMR hebben hun teams uitgebreid met nieuwe adviseurs en marktonderzoekers.

Lieke van Oosterhout (28) is bij MWM2 gestart als Junior Research Consultant binnen de afdeling Research Panels. Na het afronden van haar bachelor in International Hospitality Management aan de Hoge Hotelschool heeft ze verschillende ondersteunende rollen vervuld voor Rabobank.

Hanna Rab (27) is ook als Junior Consultant aan de slag gegaan bij MWM2. Ze werkt in de praktijk Team Kwalitatief Onderzoek. Eerder was ze werkzaam voor ‘The Semiotic Alliance’, een in London gevestigde organisatie. Daar richtte ze zich op het analyseren van het gedrag van consumenten binnen diverse buitenlandse culturen. Voorafgaande aan haar loopbaan rondde ze een master af aan de Universiteit van Londen, in Culturele Studies, Communicaties & Media.

Marktonderzoekers MWM2 en SAMR breiden uit

Roberto Domínguez Gómez (39) is als data creative gestart bij SAMR, waar hij opdrachtgevers zal ondersteunen op het gebied van data science en in het bijzonder het creatief omgaan met data. In zijn jonge jaren heeft hij binnen zijn werk en opleiding een sterke affiniteit voor data science ontwikkeld. Domínguez Gómez studeerde voorafgaande aan zijn loopbaan wiskunde aan de TU Delft en rondde aan de Universiteit van Santiago de Compostela een master in statistiek af. Vervolgens werkte hij enige tijd als data-analist in Spanje. 

Ook Geert Jan Le Febre (32) is gestart als data creative, een rol waarin zijn abstract redeneervermogen goed tot zijn recht komt, zo geeft hij aan: “In de data-analyse kan ik op een creatieve manier op zoek gaan naar oplossingen voor klanten.” Volgend op het afronden van zijn studie psychologie in Rotterdam deed Le Febre ervaring op het gebied van data-analyse op, bij onder meer Reclassering Nederland, het Ministerie van Defensie en Stedin netbeheer. 

Twan Karremans (25) is de jongste van de drie nieuwe aanwinsten bij SAMR. Hij heeft net zijn research master in social & cultural science afgerond en is zijn carrière bij het marktonderzoeksbureau gestart. “Tijdens mijn studie zag ik de maatschappelijke waarde die kwantitatief onderzoek kan hebben. SAMR biedt mij de kans mijn dataskills verder te ontwikkelen door met data allerlei vragen van opdrachtgevers te beantwoorden en door de aanwezige multidisciplinariteit ook op een andere manier naar maatschappelijke vraagstukken te kijken.” Karremans kijkt uit naar zijn nieuwe rol: “Bij SAMR word ik uitgedaagd om dagelijks op zoek te gaan naar de pareltjes in een grote diversiteit aan (beschikbare) data.”