Setelia Strategy Consultants gaat verder als buro BEITS

18 oktober 2018 Consultancy.nl

Adviesbureau Setelia Strategy Consultants heeft een rebranding doorgevoerd. Het bureau, dat opdrachtgevers onder meer ondersteunt met strategieontwikkeling rondom technologiegedreven disruptie en transformaties, opereert vanaf heden onder de naam buro BEITS.

In 2015 werd Setelia Strategy Consultants, als onderdeel van het Franse Setelia Group, opgericht door zes ervaren professionals. Alle oprichters kunnen bogen op ruime ervaring met en kennis van disruptieve businessplannen – van strategie tot implementatie – en met de executie van businesstransformaties. Sinds de oprichting van Setelia Strategy Consultants helpt het boutique adviesbureau klanten binnen het Technologie, Media en Telecom (TMT)-segment met het succesvol aanpassen van hun businessmodellen aan de huidige digitale revolutie. De belangrijkste proposities van de organisatie omvatten een technologie-scan ‘Connecting to 2020’, CTO-as-a-Service, Strategy & Planning en HR-diensten zoals talent management en recruitment.

Nieuwe naam: buro BEITS

Onlangs besloot Setelia Strategy Consultants een rebranding door te voeren naar een nieuwe naam: buro BEITS. “We zijn verzelfstandigd, omdat we de wens hadden om 100% Nederlands en zelfstandig te zijn”, laten de oprichters weten. Met de afzonderlijke letters in de nieuwe naam wordt gerefereerd aan uiteenlopende kernwaarden en capaciteiten die het bureau richting opdrachtgevers uitdraagt. Zo staat de B onder meer voor betrouwbaarheid, bouwen en business, de E voor eigenzinnigheid, exceptioneel en ‘enabling’, de I voor ICT, innovatief en impact, de T voor technologie, trends en thought leadership en de S voor bijvoorbeeld strategy, scalable en solutions.
Setelia Strategy Consultants gaat verder als buro BEITS Buro BEITS helpt opdrachtgevers met het ontwerpen én implementeren van middellange-termijnstrategieën voor organisaties. Daarbij ligt de focus van het adviesbureau op innovatie (onder meer in bedrijfsproces, portfolio en klantrelatie), technologie (als middel voor waardecreatie of complete transformatie) en strategie (het creëren van groeiopties, met aandacht voor uitvoering). Hoogstraten: “Technologie is in alle industrieën een ‘disrupter’, maar ook een ‘enabler’ voor businesstransformatie.” 

De naamswijziging heeft volgens de medeoprichter aan de dienstverlening en kernwaarden van het adviesbureau niks veranderd. “We bouwen onverminderd voort op dezelfde kernwaarden en kwaliteiten. Buro BEITS is en blijft een schaalbare flexibele netwerkorganisatie van industrie-experts en ‘thought leaders’ in technologiegedreven verandering. Wij managen complexe strategieprocessen en managen of ondersteunen de implementatie”, legt hij uit, om daaraan toe te voegen: “Al onze consultants hebben minimaal 20 jaar ervaring in technologiegedreven industrieën en iedereen is ‘agile’ gecertificeerd.”

Bij de nieuwe bedrijfsnaam hoort ook een nieuwe motto: ‘Strategy Landed’. Hoogstraten: “Strategie is uitvoering” is ons motto. Dat begint met inzicht, inspiratie en creativiteit in het creëren van groeiopties. Maar er is ook veel aandacht voor implementatie: op agile wijze creëren van tractie en beheersbaar opschalen.” 

Sinds de oprichting is buro BEITS gestaag gegroeid. Vandaag de dag bestaat het bureau uit een kernteam van vier partners – naast Pieter van Hoogstraten zijn dit: Bob Bunnik, Theodoor de Lange en Hennie Wesseling – met daaromheen een schil van ervaren associates – Rob Spijkers, Sjouke van Dijk, Gert Jan Balster, René van den Assem en Mohamed Kazem.