Ghislaine Bowier maakt overstap van KPMG naar Beerwulf

17 augustus 2018 Consultancy.nl

Consultant Ghislaine Bowier verlaat binnenkort na vier jaar KPMG. Vanaf september begint ze bij Beerwulf, een online platform voor speciaalbier. Hier gaat ze aan de slag als Business Developer.

Bowier begon in 2014 bij KPMG als Risk Consultant. Vanuit deze functie richtte ze zich vanuit de afdeling Internal Audit, Risk and Compliance Services van het Big Four-kantoor onder meer op soft controls – oftewel het onderzoeken en analyseren van en rapporteren over de cultuur en het gedrag binnen verschillende types organisaties, zoals bijvoorbeeld corporates en banken. Een jaar en twee maanden later groeide ze door naar de rol van Management Consultant binnen de afdeling Innovative Startups, die corporates helpt hun organisatie toekomstbestendig te maken door de samenwerking aan te gaan met startups.

Vanuit deze functie was Bowier de contactpersoon voor externe digitale startup-ecosystemen. Ook hield ze zich – zowel voor KPMG als klanten – bezig met het scouten en analyseren van en rapporteren over nieuwe technologische (startup-)ontwikkelingen. Daarnaast organiseerde ze diverse activiteiten – zoals themaevenementen, future proofing-workshops en bijeenkomsten – en was ze verantwoordelijk voor het relatiebeheer met alliantiepartners als Rockstart, Appsterdam, YES!Delft en Alab. Tot slot trad ze gedurende deze periode ook een klein jaar op als Project Manager binnen het interne acceleratorprogramma KPMG InnoCube XL. Vanuit deze rol managede ze twee edities van de accelerator, die ideeën uitwerkt tot nieuwe activiteiten voor KPMG.

Ghislaine Bowier maakt overstap van KPMG naar Beerwulf

In januari 2017 maakt Bowier opnieuw een stap en begon ze als Consultant Smart Tech Solutions. Vanuit deze rol hield ze zich – in samenwerking met andere KPMG-experts en haar klanten – bezig met het ontwikkelen van technologische oplossingen om de groei en prestaties bij de organisaties van de klanten te verbeteren. “Middels Smart Tech Solutions ontsluit KPMG zijn wereldwijde kennis en ervaring op de gebieden groei, performance, risico en regulering”, aldus Bowier. In deze laatste rol die ze heeft vervuld bij KPMG was Bowier onder meer verantwoordelijk voor de productontwikkeling van de Smart Tech Solutions gedurende de verschillende fasen van het ontwikkelproces, het managen van diverse interne en externe stakeholders binnen het productontwikkelingsproces en het identificeren en valideren van nieuwe Smart Tech Solutions.

Voordat Bowier begon bij KPMG, voltooide ze een bacheloropleiding Rechten aan de Universiteit Leiden, in het kader waarvan ze in 2009 ook een periode studeerde aan de Universität Wien, waar ze zich richtte op Law & Art. Daarna volgde ze – wederom in Leiden – een master in Corporate Law, en aan de Vrije Universiteit Amsterdam een master in Civil Law. Ook tijdens haar loopbaan bij KPMG leerde Bowier verder: in 2015 doorliep ze bij DesignThinkers Academy een DesigThinkers Bootcamp.

Onlangs maakt Bowier bekend de overstap te maken van KPMG naar Beerwulf. “It's a wrap! Na vier jaar KPMG heb ik besloten het moederschip te verlaten en een nieuwe uitdaging aan te gaan. Dit betekent dat ik vanaf 1 september bij Beerwulf aan de slag zal gaan als business developer”, aldus Bowier. “Ik wil iedereen bij KPMG bedanken voor de mooie en leerzame tijd. Ik zeg: Now, it's time for some special beer!” Haar aanstaande werkgever Beerwulf is een Amsterdams onlineplatform waar consumenten speciaalbiertjes kunnen bestellen. Bij het bedrijf – waarvan Heineken de enige aandeelhouder is – werken zo’n dertig professionals met een achtergrond in bier en/of e-commerce.  

Als Business Developer zal Bowier gebruikmaken van de uitgebreide ervaring die ze in de afgelopen jaren heeft opgedaan bij KPMG. Ze omschrijft zichzelf als een “innovator en problem solver die beschikt over ervaring met multifunctionele rollen in de corporate en startup-cultuur”. Daarbij wijst ze op haar trackrecord op het gebied van bedrijfsontwikkeling, samenwerking tussen corporates en startups, het inzetten van digitale transformatie voor het verbeteren van de bedrijfsprestaties en het bouwen aan relaties tussen mensen op allerlei niveaus.

Nieuws

Meer nieuws over