Adviesbureau Evolve trekt Marketingfacts creatieve chef Bram Koster aan

13 december 2017 Consultancy.nl

Per 1 januari wordt Evolve versterkt met Bram Koster, de voormalige creatieve chef van Marketingfacts. Hij gaat zich de komende tijd bezighouden met de verdere uitbouw van het adviesbureau uit Zeist, dat bedrijven ondersteunt met het optimaliseren van interne communicatie- en bedrijfsprocessen met behulp van interne social media.

De afgelopen zes jaar was Bram Koster het gezicht van de populaire marketingblog Marketingfacts. Als creatieve chef en hoofdredacteur had hij de touwtjes in handen bij de blog, waar hij onder meer verantwoordelijk was voor het beheren van de bloggerscommunity. Tevens is hij voorzitter van Online Tuesday, een maandelijkse bijeenkomst van online marketeers, en voorzitter van de NIMA-examencommissie Online Marketeer.

Recent heeft Evolve bekendgemaakt dat Koster het bureau komt versterken per 1 januari 2018. Evolve, dat gevestigd is in Zeist, richt zich op het verbeteren van organisatieprocessen en interne communicatie bij klanten. Daarbij gaat specifieke aandacht uit naar de toegevoegde waarde van sociale intranetten of interne social media. Klanten van het bureau, dat in 2011 is opgericht, bevinden zich in uiteenlopende sectoren – zo heeft het bureau de afgelopen tijd projecten uitgevoerd voor onder meer KPN, Danone, TNO, Achmea en de Raad voor de Rechtspraak.

Bram Koster, Evolve

Peter Haan, oprichter en directeur van Evolve, vertelt over de nieuwe aanwinst: “We zijn heel blij met de komst van Bram. Wij halen graag inspiratie uit de hoek van externe communicatie en marketing binnen voor het verbeteren van digitale interne communicatie. Bram neemt op dat vlak een brede kennis en een groot netwerk mee.” Haan ziet ook veel toegevoegde waarde in de ruime ervaring van Koster met communitymanagement. “Hij snapt wat er nodig is om een bureau te runnen. Met die achtergrond kan Bram ons fantastisch helpen bij de groei die we op dit moment doormaken als bureau”, aldus Haan.

Koster zelf vertelt: “Ik ken Evolve en Peter al enige jaren. Tijdens de eerste kennismaking met Peter en zijn collega’s bleek het te klikken. In de jaren daarna heb ik een bijdrage mogen leveren aan Evolve’s onderzoeken naar de stand van zaken van interne social media in Nederland. De drive en sfeer van het team die ik daarbij heb leren kennen, spraken me toen al aan.” Over zijn nieuwe uitdaging zegt hij tot slot: “Bovendien loopt Evolve al zes jaar voorop in dit specifieke domein. Met mijn achtergrond verwacht ik een goede bijdrage te kunnen leveren, zodat dit komende jaren ook zo blijft.”

Nieuws

Meer nieuws over