Wat advertising effectiveness betekent voor marketeers in een digitale wereld

19 juli 2017 Consultancy.nl

De wereldwijde advertentie-uitgaven hebben het afgelopen jaar met een geschatte waarde van €500 miljard hun hoogste niveau ooit bereikt. Doordat de belangen in het veld blijven toenemen en het landschap snel verandert als gevolg van nieuwe marketingkanalen en digitale tools, is het voor marketeers en onlinebureaus belangrijker dan ooit inzicht te hebben in de daadwerkelijke opbrengst van hun marketingcampagnes.

Nieuw onderzoek dat Research Now in samenwerking met Econsultancy uitvoerde op basis van de opvattingen van meer dan 2.700 marketeers in negen landen, werpt een licht op het toenemende belang van het in kaart brengen van de effectiviteit van advertenties en de belangrijkste factoren die advertentiekosten omhoogstuwen. Ook wordt er gekeken hoe effectief verschillende kanalen zijn en wat de meest gebruikte KPI’s zijn om de toegevoegde waarde goed mee bij te houden. Het onderzoek gaat daarnaast in op de organisatorische aspecten die komen kijken bij de executie van advertenties, inclusief de barrières waar marketeers tegenaanlopen wanneer ze hun advertentiekosten proberen te verantwoorden.

Voor aanvullende informatie kunt u het rapport ‘What Advertising Effectiveness Means to Modern Marketers in a Digital World’ downloaden.

What advertising effectiveness means to marketers in a digital world

De onderzoekers concluderen dat terwijl zo ongeveer alle marketeers het er wel over eens zijn dat het meten van de effectiviteit van advertenties cruciaal is voor hun kernactiviteiten, het een zware opgave blijkt om dit ook daadwerkelijk te doen. Het rapport voorziet marketeers en marketingbureaus van verscheidene inzichten over hoe ze best practices, data en tools effectief kunnen inzetten om hun prestatie verder te verbeteren. 

Volgende week zal er op Consultancy.nl een diepteanalyse verschijnen van het rapport en de belangrijkste bevindingen daarin.


Meer nieuws over
×
×
Accenture ACE Company Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius AevesBenefit Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arlande Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Bain & Company Baker Tilly BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bewegin Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Management BOLD Bolster Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Buitenhuis Advies buro C5 Bvolve Capgemini Invent Cegeka Consulting Cmotions COMATCH Conclusion Count & Cooper CPMview De Issuemakers De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Digital Power Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting Eurekon EY EY-Parthenon Finext First Consulting Flowant flowresulting Fronteer FTE Groep FTE Improvery Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hogenhouck m&a Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Improven innergo INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants Itility JBR JBR Interim Executives Kearney Kirkman Company Korn Ferry KplusV KPMG Kruger Kurtosis KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnus Marktlink Mazars McKinsey & Company Mercer METRI MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group NEWCRAFT Ngenious Node1 Oliver Wyman OrangeX Ordina Organize Agile p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy People Change PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners Prowareness PwC Quint Quintop Raad van Toekomst RedFoxBlue ResidentieProfs Rijnconsult Riverwise Roland Berger Salvéos Schaekel & Partners SeederDeBoer Sia Partners Significant Groep Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Staffing MS Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron The Next Organization TIC Advisory Trevian Turner TWST TwynstraGudde UMS Group UniPartners UPD Van Oers Corporate Finance Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Volt Strategy Voogt Pijl & Partners WIN Xebia Yellowtail YGroup YNNO Young Advisory Group YourConnector Zanders Zestgroup