Wat advertising effectiveness betekent voor marketeers in een digitale wereld

19 juli 2017 Consultancy.nl

De wereldwijde advertentie-uitgaven hebben het afgelopen jaar met een geschatte waarde van €500 miljard hun hoogste niveau ooit bereikt. Doordat de belangen in het veld blijven toenemen en het landschap snel verandert als gevolg van nieuwe marketingkanalen en digitale tools, is het voor marketeers en onlinebureaus belangrijker dan ooit inzicht te hebben in de daadwerkelijke opbrengst van hun marketingcampagnes.

Nieuw onderzoek dat Research Now in samenwerking met Econsultancy uitvoerde op basis van de opvattingen van meer dan 2.700 marketeers in negen landen, werpt een licht op het toenemende belang van het in kaart brengen van de effectiviteit van advertenties en de belangrijkste factoren die advertentiekosten omhoogstuwen. Ook wordt er gekeken hoe effectief verschillende kanalen zijn en wat de meest gebruikte KPI’s zijn om de toegevoegde waarde goed mee bij te houden. Het onderzoek gaat daarnaast in op de organisatorische aspecten die komen kijken bij de executie van advertenties, inclusief de barrières waar marketeers tegenaanlopen wanneer ze hun advertentiekosten proberen te verantwoorden.

Voor aanvullende informatie kunt u het rapport ‘What Advertising Effectiveness Means to Modern Marketers in a Digital World’ downloaden.

What advertising effectiveness means to marketers in a digital world

De onderzoekers concluderen dat terwijl zo ongeveer alle marketeers het er wel over eens zijn dat het meten van de effectiviteit van advertenties cruciaal is voor hun kernactiviteiten, het een zware opgave blijkt om dit ook daadwerkelijk te doen. Het rapport voorziet marketeers en marketingbureaus van verscheidene inzichten over hoe ze best practices, data en tools effectief kunnen inzetten om hun prestatie verder te verbeteren. 

Volgende week zal er op Consultancy.nl een diepteanalyse verschijnen van het rapport en de belangrijkste bevindingen daarin.

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy buro C5 Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company KplusV KPMG Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zestgroup

Meer nieuws over