Louise van den Oord en Paul Hehenkamp versterken RGP
Het Nederlandse kantoor van zakelijk dienstverlener RGP heeft haar team versterkt met twee nieuwe professionals. Louise van den Oord, voormalig algemeen directeur van WMC Global, is aangesteld als Client Service Manager. Ervaren consultant en interim manager Paul Hehenkamp, hiervoor Supply Chain Consultant bij Carrefour, is benoemd tot Managing Consultant Supply Chain Management.
Louise van den Oord is een ervaren business development manager met een sterk trackrecord opgedaan bij grote multinationals uit de TMT sector (Telecom, Media, Technologie, red.). Gedurende haar loopbaan deed Van den Oord ruime management en consultancyervaring op in onder meer gebieden als: risk management, business development, relationship management, stakeholder engagement, financial reporting, regulatory compliance, mobile en digital. Tot begin 2016 gaf ze als algemeen directeur leiding aan market intelligence organisatie WMC Global, waar ze eerder rollen als Account Director en UK Account Director vervulde, nadat ze er in 2010 was gestart als Media Analyst. In de periode daarvoor werkte ze voor SAS Scandinavian Airlines als Online Marketing Assistant, waar ze kwalitatief en kwantitatief onderzoek uitvoerde ten behoeve van de ontwikkeling van een online marketing strategie. Van den Oord behaalde een Bachelor in Media en Information Management aan de Hogeschool van Amsterdam, en een Master in Digital Communication & Culture aan de University of Sydney.
Van den Oord, sinds januari bij RGP werkzaam als Client Service Manager Europe, zal zich bezighouden met Information Management met een speciale focus op Data Solutions. Binnen deze focus werkt zij nauw samen met diverse FTSE genoteerde multinationals. Over waarom ze oorspronkelijk heeft gekozen voor een uitdaging bij RGP geeft Van den Oord aan: “RGP is een hands on en pragmatisch ingesteld consultancybureau en een uitstekend alternatief voor de Big Four*, we luisteren naar de klantvraag en vertalen dit in praktische oplossingen die vanaf dag één toegevoegde waarde bieden.”
Van den Oord beschrijft RGP bovendien als een ‘Great Place to Work’: “De ondernemende instelling van onze teams, hoe we samenwerken met onze klanten en consultants en ons diverse klantenportefeuille maken RGP tot een onderscheidende werkgever.”
Paul Hehenkamp is een ervaren professional met jarenlange ervaring in supply chain management, commerce/e-commerce en IT. De afgelopen jaren en gedurende zijn loopbaan heeft hij voor diverse grote Europese retail en FMCG organisaties mogen werken, maar hielp ook middelgrote en kleine bedrijven. Hehenkamp heeft brede expertise in supply chain kwesties, project implementaties en operational excellence programma’s en heeft tal van projecten afgerond op het gebied van supply chain strategy, network design, logistics tenders, change management, replenishment, e-fulfillment, warehouse optimization, operational excellence en meer.
De afgelopen ruim drieënhalf jaar was Hehenkamp vanuit zijn eigen bedrijf 4Supplychain Consulting actief als Supply Chain Consultant en Interim Manager. Tot januari 2016 ondersteunde hij diverse initiatieven bij supermarktconcern Carrefour in België, waarbij hij zich richtte op het ontwikkelen van een lange termijn logistieke strategie, DC-replenishment en warehouse excellence. Tussen 2008 en 2013 was Hehenkamp zo’n vijf jaar werkzaam voor wereldwijde FMCG speler Danone, de eerste tweeënhalf jaar als Senior Logistics Network Development Manager, en later in de rol van Supply Chain Director. Vanuit die laatste rol leidde hij het supply chain team van Nutricia Export en was hij verantwoordelijk voor de wereldwijde export van babyvoedingsmiddelen, de planning, customer service en logistiek daaromheen.
Alvorens hij bij Danone werkzaam werd, vervulde Hehenkamp diverse managersfuncties bij Ahold en warenhuisketen V&D. Bij laatstgenoemde is Hehenkamp zijn loopbaan gestart als Management Trainee, na het behalen van een Master in Business Administration & Management aan de Rijksuniversiteit Groningen. De afgelopen jaren rondde Hehenkamp bovendien een executive program in Supply Chain Management af aan INSEAD en volgde een executive masterclass in Supply Chain Management aan de Vlerick Business School.
In zijn nieuwe rol bij RGP, als Managing Consultant Supply Chain Management**, zal Hehenkamp vooral verantwoordelijk worden voor kwalitatief hoogwaardige advisering aan de RGP-klanten op het gebied van supply chain management. Tenslotte vertelt ook Hehenkamp, waarom hij juist voor RGP besloot te kiezen: “RGP is een bureau dat een wereldwijd netwerk van ervaren consultants combineert met een pragmatische no-nonsense insteek. Geen dikke rapporten, maar pragmatische oplossingen waar onze klanten echt iets mee kunnen. Aangezien ik zelf opgegroeid ben in managementposities in plaats van de consultancy, is dit de aanpak die ook het beste bij mij past.”
* Resources Global Professionals (RGP) werd opgericht in 1996 door adviseurs van een Big Four kantoor in de Verenigde Staten. Vandaag de dag telt RGP telt meer dan 3.200 werknemers, verspreid over ongeveer 70 kantoren in meer dan 20 landen, waaronder ook één kantoor in Nederland, gevestigd in Utrecht.
** De dienstverlening van RGP beslaat vijf praktijken: naast Supply Chain zijn dat Finance & Accounting, Human Capital, Information Management en Risk & Compliance.