Britse tak van marketingbureau Yourzine viert 1-jarig bestaan
De Britse tak van Yourzine, een marketingbureau uit Den Bosch, viert deze maand haar eenjarig bestaan in het Verenigd Koninkrijk. Ter ere van het jubileum vloog het voltallige team naar London om de mijlpaal te vieren.
Met circa 100 medewerkers is Yourzine een van de grotere spelers in het marketinglandschap. Het bureau maakt onderdeel uit van Digital United – een holding van acht internet- en marketingbureaus – en werkt voor grote klanten als Albert Heijn, de Efteling, Etos, IKEA Nederland, Malmberg, NRC, Peugeot en Citroën Benelux, Rituals, Samsung Europe en Triodos Bank.
Een jaar geleden zette Yourzine voet aan wal in het Verenigd Koninkrijk met een nieuwe vestiging in London. Het bureau startte destijds met een drietal medewerkers en is in twaalf maanden tijd uitgegroeid tot een team van tien man sterk. Het Britse team richt zich met name op data gedreven marketing campagnes en implementatie van CRM- en Loyalty programma’s. “De uitbreiding naar het Verenigd Koninkrijk is voor ons erg belangrijk om te voldoen aan de behoeften van onze internationale opdrachtgevers. Hierdoor kunnen we hen lokaal beter ondersteunen, maar ons ook richten op nieuwe klanten uit deze regio”, aldus Michiel van Riemsdijk, algemeen directeur van Yourzine.
Het team van Yourzine tijdens een weekendje weg in de Britse hoofdstad London.
Ter ere van de Britse mijlpaal, die samenvalt met het vijftienjarig bestaan van het bureau, besloot Van Riemsdijk om met het voltallige team van de Nederlandse en Belgische kantoren de Britse hoofdstad te bezoeken. “In het kader van onze mijlpalen zijn we afgelopen weekend met het gehele team naar London gegaan om dit te vieren. Tijdens deze trip keken we terug op een spannend, prachtig en succesvol eerste jaar. We stonden stil bij onze successen, de projecten waar wij nu mee bezig zijn en uiteraard de verwachtingen voor het aankomende jaar.”
Voor de komende maanden heeft Yourzine ambitieuze plannen opgesteld voor de Britse operaties. “De ambitie van Yourzine UK is om uit te groeien tot één van de leidende bureaus op het gebied van data-driven dialoogmarketing.” Om de plannen in de praktijk waar te maken heeft Van Riemsdijk afgelopen maand Floris Oranje aangetrokken – hij is in de rol van Managing Director Yourzine UK verantwoordelijk voor de verdere uitbouw. “Ik kijk er erg naar uit om met het team aan de slag te gaan met de gestelde ambities en het bedrijf ook hier te laten groeien in deze uitdagende markt”, aldus Oranje.
Hij ziet de komende maande met vertrouwen tegemoet: “De markt in het Verenigd Koninkrijk is erg volwassen en biedt ons veel mogelijkheden om verdere groei te realiseren. Momenteel zijn we met verschillende merken in gesprek dus we rekenen erop om op korte termijn nieuwe opdrachtgevers aan ons portfolio toe te voegen.”