Peter Quenzel versterkt digitaal bureau Dharma Media

27 november 2015 Consultancy.nl

Dharma Media, een digitaal bureau uit Amersfoort, heeft de gelederen recent versterkt met Peter Quenzel, die de afgelopen vijf jaar als E-commerce coördinator werkzaam was bij Fletcher Hotels. Daar hield hij zich bezig met het herstructureren en optimaliseren van de e-marketingactiviteiten van de groep, en het opzetten van e-marketingactiviteiten in nieuwe markten. Bij Dharma Media zal Quenzel zijn e-commerce kennis en ervaring inzetten en zich richten op digitale marketingvraagstukken.

Peter Quenzel is een professional met zo’n vijftien jaar ervaring op het snijvlak van marketing, e-commerce en e-business. Na het behalen van zijn MTRO opleiding zo’n vijftien jaar terug, startte hij zijn loopbaan als Assistant Office Manager bij een reisbureau, waar hij uiteindelijk zo’n tweeënhalf jaar werkte. Quenzel studeerde door en in 2006 rondde hij zijn studie Economie af aan de Hogeschool van Utrecht, waarna hij als online Marketing Assistent aan de slag ging bij Computerproducent Commodore. In 2008 ging hij een nieuwe uitdaging aan en werd Marketing Coördinator E-commerce bij de Hotel Management Group.

Hij bleef werkzaam binnen de hotelbranche en in 2010 kwam hij terecht bij Fletcher Hotels, waar hij werd aangesteld als E-commerce adviseur. In juli van vorig jaar groeide hij door tot E-business coördinator en was tot voor kort verantwoordelijk voor onder meer het operationeel aansturen van de e-commerce afdeling.

Team van Dharma Media

Onlangs maakte Quenzel de overstap naar Dharma Media, een digitaal bureau dat klanten helpt bij onder meer de ontwikkeling van mobiele apps, digitale strategieën, websites of webshops. Quenzel gaat aan de slag als marketing adviseur en operations projectleider, en krijgt de taak om digitale marketing dienstverlening nog verder te professionaliseren, alsmede het bijdragen aan bestaande opdrachten.

Hielko van der Molen, mede-eigenaar van Dharma Media, laat weten “verheugd” te zijn met de komst van Quenzel. “Peter is een gedreven, gedegen en enthousiaste persoonlijkheid. Met een neus voor kansen en ontwikkelingen in het digitale marketing vakgebied. Waarbij hij in staat is deze ontwikkelingen te vertalen naar concrete verbeterplannen en acties voor klanten. Peter houdt van het oplossen van complexe digitale marketingvraagstukken en stuurt op resultaat, daarmee is hij een versterking voor ons team”, aldus Van der Molen.

Gevraagd naar welke doelen hij heeft gesteld voor zijn nieuwe uitdaging zegt Quenzel: “Mijn e-commerce/online marketing bloed stroomt nog steeds door mijn aderen en ook hierin wil ik mij blijven ontwikkelen en mijn kennis delen met onze opdrachtgevers. In mijn rol bij Dharma Media ligt de focus op groei, professionalisering en het leiden van nog meer gave projecten voor inspirerende opdracht-gevers.” Naast zijn werkzaamheden voor Dharma Media geniet hij in zijn vrije tijd volop van voetbal, tennis en hardlopen. “Daarnaast verlies ik mezelf graag in gadgets en technische nieuwigheden die de alledaagse dingen in het leven leuker maken. De potentie van ‘The Internet of things’ en domotica vind ik echt fantastisch”, sluit Quenzel af.