Google Academy en BCG lanceren Talent Revolution
The Boston Consulting Group en Google Digital Academy besloten onlangs een samenwerking aan te gaan en een nieuw sector-breed initiatief te lanceren: Talent Revolution. Het initiatief is erop gericht om bedrijven te ondersteunen met het professionaliseren van hun digitale volwassenheid, met een focus op marketingvaardigheden.
De Google Digital Academy werd opgericht om Google’s klanten te helpen bij het uitbouwen van hun digitale vaardigheden en capaciteiten binnen het marketinglandschap. De Academy werkt zowel onafhankelijk als samen met onderwijspartners om een scala aan cursussen aan te bieden, van beginners tot gevorderden, van een dagcursus tot een halfjaar durende opleiding.
Talent Revolution
Om bestuurders te helpen hun digitale vaardigheden te versterken hebben Google Digital Academy en consultancybureau The Boston Consulting Group (BCG) besloten om te gaan samenwerken, en met de steun van ongeveer 30 vooroplopende bedrijven* ‘Talent Revolution’ te lanceren. De eerste fase bestaat uit een jaarlijks surveyonderzoek naar de digitale marketingvaardigheden in verschillende sectoren, waarna ieder deelnemend bedrijf** zijn eigen digitale vaardigheden ‘health check’ ontvangt. De check laat zien hoe het bedrijf presteert ten opzichte van de gemiddelden binnen de eigen sector. De onderzoeksresultaten zullen vervolgens gebruikt worden voor het opstellen van een nieuwe Digital-Skills Index en een jaarlijks onderzoeksrapport dat inzicht zal bieden in de verschillen in digitale vaardigheden en digitale volwassenheid tussen de onderzochte sectoren. Google Digital Academy en BCG zullen op basis van de informatie de belangrijkste capaciteitsverschillen identificeren en een lescurriculum opzetten om bedrijven te helpen met het versterken van hun digitale vaardigheden.
“Marketeers erkennen zelf dat er een kloof is in digitale vaardigheden: 82% van de ondervraagden liet ons dit onlangs weten. Het Talent Revolution initiatief brengt de beste adviseurs en vertegenwoordigers uit de sector bij elkaar om deze kloof aan te pakken en ervoor te zorgen dat marketeers de voortdrijvende kracht worden achter toekomstig bedrijfssucces”, legt Shuvo Saha, Director van de Google Digital Academy, uit.
Dominic Field, Partner bij BCG, voegt toe: “Een van de grote problemen waar adverteerders mee te maken krijgen is dat zij niet weten wat zij niet weten over digitale marketing. De jaarlijkse Talent Revolution vragenlijst zal hen helpen de kloven te identificeren ten aanzien van hun digitale vaardigheden. De Academy helpt hen verder bij het nemen van meer efficiënte en effectieve investeringsbeslissingen.”
* Ongeveer 30 organisaties nemen deel aan de Talent Revolution en hebben meegewerkt aan de beginfase, waaronder Tesco, Unilever, P&G, Vodafone en de Government Communication Service van de UK. Bovendien wordt het initiatief ondersteund door een partnerconsortium bestaande uit de Knowledge Engineers, de IAB, ISBA, de IPA, de Marketing Society, en de Marketing Academy.
** Dit heeft betrekking op ieder bedrijf dat deelneemt met acht of meer professionals.