Google Academy en BCG lanceren Talent Revolution

07 mei 2015 Consultancy.nl

The Boston Consulting Group en Google Digital Academy besloten onlangs een samenwerking aan te gaan en een nieuw sector-breed initiatief te lanceren: Talent Revolution. Het initiatief is erop gericht om bedrijven te ondersteunen met het professionaliseren van hun digitale volwassenheid, met een focus op marketingvaardigheden.

De Google Digital Academy werd opgericht om Google’s klanten te helpen bij het uitbouwen van hun digitale vaardigheden en capaciteiten binnen het marketinglandschap. De Academy werkt zowel onafhankelijk als samen met onderwijspartners om een scala aan cursussen aan te bieden, van beginners tot gevorderden, van een dagcursus tot een halfjaar durende opleiding.

BCG and Google Digital Academy partner to drive digital skills

Talent Revolution
Om bestuurders te helpen hun digitale vaardigheden te versterken hebben Google Digital Academy en consultancybureau The Boston Consulting Group (BCG) besloten om te gaan samenwerken, en met de steun van ongeveer 30 vooroplopende bedrijven* ‘Talent Revolution’ te lanceren. De eerste fase bestaat uit een jaarlijks surveyonderzoek naar de digitale marketingvaardigheden in verschillende sectoren, waarna ieder deelnemend bedrijf** zijn eigen digitale vaardigheden ‘health check’ ontvangt. De check laat zien hoe het bedrijf presteert ten opzichte van de gemiddelden binnen de eigen sector. De onderzoeksresultaten zullen vervolgens gebruikt worden voor het opstellen van een nieuwe Digital-Skills Index en een jaarlijks onderzoeksrapport dat inzicht zal bieden in de verschillen in digitale vaardigheden en digitale volwassenheid tussen de onderzochte sectoren. Google Digital Academy en BCG zullen op basis van de informatie de belangrijkste capaciteitsverschillen identificeren en een lescurriculum opzetten om bedrijven te helpen met het versterken van hun digitale vaardigheden.

“Marketeers erkennen zelf dat er een kloof is in digitale vaardigheden: 82% van de ondervraagden liet ons dit onlangs weten. Het Talent Revolution initiatief brengt de beste adviseurs en vertegenwoordigers uit de sector bij elkaar om deze kloof aan te pakken en ervoor te zorgen dat marketeers de voortdrijvende kracht worden achter toekomstig bedrijfssucces”, legt Shuvo Saha, Director van de Google Digital Academy, uit.

BCG Office

Dominic Field, Partner bij BCG, voegt toe: “Een van de grote problemen waar adverteerders mee te maken krijgen is dat zij niet weten wat zij niet weten over digitale marketing. De jaarlijkse Talent Revolution vragenlijst zal hen helpen de kloven te identificeren ten aanzien van hun digitale vaardigheden. De Academy helpt hen verder bij het nemen van meer efficiënte en effectieve investeringsbeslissingen.”

* Ongeveer 30 organisaties nemen deel aan de Talent Revolution en hebben meegewerkt aan de beginfase, waaronder Tesco, Unilever, P&G, Vodafone en de Government Communication Service van de UK. Bovendien wordt het initiatief ondersteund door een partnerconsortium bestaande uit de Knowledge Engineers, de IAB, ISBA, de IPA, de Marketing Society, en de Marketing Academy.

** Dit heeft betrekking op ieder bedrijf dat deelneemt met acht of meer professionals. 


×
×
Accenture ACE Company Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius AevesBenefit Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arlande Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Bain & Company Baker Tilly BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bewegin Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Management BOLD Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Buitenhuis Advies buro C5 Bvolve Capgemini Invent Cegeka Consulting Cmotions COMATCH Conclusion Count & Cooper CPMview De Issuemakers De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Digital Power Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting Eurekon EY EY-Parthenon Finext First Consulting Flowant flowresulting Fronteer FTE Groep FTE Improvery Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hogenhouck m&a Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Improven innergo INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants Itility JBR JBR Interim Executives Kearney Kirkman Company Korn Ferry KplusV KPMG Kruger Kurtosis KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnus Marktlink Mazars McKinsey & Company Mercer Merkle METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group NEWCRAFT Node1 Oliver Wyman OrangeX Ordina Organize Agile p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy People Change PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners Prowareness PwC Quint Quintop Raad van Toekomst RedFoxBlue ResidentieProfs RGP Rijnconsult Riverwise Roland Berger Salvéos Schaekel & Partners SeederDeBoer Sia Partners Significant Groep Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Staffing MS Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron The Next Organization Trevian Turner TWST TwynstraGudde UMS Group UniPartners UPD Van Oers Corporate Finance Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Volt Strategy Voogt Pijl & Partners Wielinq WIN Xebia Yellowtail YGroup YNNO Young Advisory Group YourConnector Zanders Zestgroup