Op dinsdag 11 oktober organiseert KPMG voor de vierde keer de Dag van het Onderzoek. Deze dag zal in het teken staan van Social Media, de voor- en nadelen ervan en – in het verlengde daarvan – de gevaren van cybercrime.
Met de groeiende populariteit van de diverse social media, groeien ook de kansen voor fraude en misbruik van gegevens die via deze media gedeeld worden. Zijn er manieren om deze 'cybercrime' tegen te gaan? Bestaan er naast de aloude wijsheid 'voorkomen is beter dan genezen' ook andere antwoorden op deze nieuwe vorm van criminaliteit?
Met andere woorden: hoe kunnen we social media op een veilige manier gebruiken? Op onze Dag van het Onderzoek gaan diverse deskundigen hun licht over deze kwesties laten schijnen en worden de resultaten van het onderzoek naar de riscicoperceptie op het gebied van social media bekendgemaakt.
Programma
14.00 Ontvangst
14.30 Welkomstwoord door Jack de Raad, KPMG
14.40 Presentatie uitkomsten onderzoek
Etiquette social media door Anouk van Eekelen, Life Events
15.40 Pauze
16.00 Cybercrime – denk als een hacker door Stan Hegt, KPMG
16.45 Privacy in het Facebook-tijdperk door Edo Roos Lindgreen, KPMG
17.20 Afsluiting met aansluitend borrel
De bijeenkomst zal plaatsvinden in het hoofdkantoor van KPMG in Amstelveen.
Klik hier voor meer informatie
Event informatie
Bedrijf: KPMG
Datum: 11 oktober 2011Inschrijven voor: 11 oktober 2011
Type event: Seminar
Doelgroep: Professionals