Veel organisaties hadden jarenlang een duidelijk business model en een werkend verdienmodel. Bedrijven in veel sectoren komen er echter achter dat hun huidge business model niet meer werkt als gevolg van veranderingen in hun omgeving. De kredietcrisis, veranderend consumentengedrag, het internet en de toegang tot kennis en informatie hebben er voor gezorgd dat traditionele business modellen aan betekenis verliezen en nieuwe modellen nodig zijn. Nieuwe tijden vragen om nieuwe antwoorden. Hoe kunt u uw business model vernieuwen zodat u morgen nog steeds wintstgevend ben?
Hoe kun je als bestaande organisatie je huidige business model evalueren? Hoe kom je tot het ontwerp van een nieuw business model? Hoe vind je een business model dat bij jouw organisatie past? Aan de hand van het Business Model Canvas en talrijke voorbeelden van vernieuwende business modellen inspireren consultants van Business Models Inc. je tot het opzetten van nieuwe en succesvolle business modellen voor jouw organisatie.
Business Model Canvas
Tijdens deze praktische workshop maken Patrick van der Pijl en Camilla van den Boom van Business Models Inc. gebruik van de theorie van Alexander Osterwalder. Alexander ontwikkelde het Business Model Canvas, een systematische en praktische methode om over strategie na te denken en business modellen te innoveren. Door het werken met het Business Model Canvas doorbreek je bestaande modellen in je organisatie en ontwerp je nieuwe business modellen die nieuwe markten kunnen openen, een ander doelgroep kunnen bereiken of een hele markt op zijn kop kunnen zetten. Uniek is dat visueel denken een belangrijk element is van het ontwerpproces. Het visueel denken komt uitgebreid aan bod tijdens deze workshop.
Patrick en Camilla doorlopen tijdens deze workshop met je het process van het bedenken, ontwerpen en implementeren van nieuwe business modellen. Zij beginnen bij de analyse van het huidige business model. Vervolgens wordt bekeken hoe je binnen het bestaande business model kunt innoveren en wordt de vertaalslag naar implementatie en executie gemaakt. Aan de hand van verschillende ontwerp- en innovatietechnieken laten Patrick en Camilla zien hoe je met business model innovatie aan de slag kan gaan in je eigen organisatie.
Doelgroep
Dit programma is bedoeld voor iedereen die op zoek is naar een nieuw business model voor zijn of haar organsiatie, zoals directeuren, strategen, managers, business developers, marketeers en innovatiemanagers.
Meer informatie over de workshop vind je hier.
Event informatie
Bedrijf: Business Models Inc
Datum: 28 november 2012Inschrijven voor: 27 november 2012
Type event: Workshop
Doelgroep: Professionals