Veel publieke organisaties zoeken momenteel naar de juiste inrichting van hun informatievoorziening. Het rapport ‘Ongekend Onrecht’ – over de toeslagenaffaire – draagt bij aan grote belangstelling voor dit thema. In dit webinar gaan we – op basis van onderzoek – in op de staat van de informatievoorziening bij diverse overheden.
Waar gaat het soms mis bij de informatievoorziening? Welke lessen levert dit op de invulling van de omgevingswet en burgerparticipatie? Hoe zit dit bij jouw gemeente, waterschap of provincie?
In dit rondetafelgesprek laten we verschillende invalshoeken en inzichten zien die er zijn ten aanzien van informatievoorziening specifiek gericht op gemeenteraden, provinciale staten of algemene vergaderingen van de waterschappen. Ook gaan we kijken welke quick wins er zijn.
Aan het woord komen:
- Els Kardol, raadslid gemeente Tynaarlo
- Marit Stam, Raadsadviseur Griffie gemeente Apeldoorn
- Nadine de Roode, Raadsadviseur Griffie gemeente Amersfoort
Programma
- 15.30 Welkom, agenda en korte introductie per gast.
- 15.45 Introductie informatievoorziening aan Gemeenteraden, Staten en Algemene besturen.
– Wensen vanuit de Raad.
– Tools voor informatievoorziening aan de Raad.
– Omgang met informatie: dilemma’s en oplossingen. - 16.00 Interactief deel. Gelegenheid tot vragen en inbreng van deelnemers.
– Waar loop je in je eigen praktijk tegenaan? Wat zie je gebeuren?
– Wat gebeurt er als het probleem is opgelost? Hoe ziet de wereld er dan uit? - 16.30 Conclusie
Het webinar vindt plaats op donderdag 25 maart, om 15.30 uur.
Event informatie
Bedrijf: KplusV
Datum: 25 maart 2021Inschrijven voor: 25 maart 2021
Type event: Seminar
Doelgroep: Professionals
Locatie: Online