Strategie: Hoe past een Data Strategie in de Digitale Strategie?

Bedrijf
Datum
12 maart 2021
Inschrijven voor
11 maart 2021
Type event
Seminar
Doelgroep
Professionals
Locatie
Online
Dit event heeft reeds plaatsgevonden

Data levert alleen waarde als je het kan activeren!

Een succesvolle digitale transformatie vraagt om een digitale strategie met daarin opgenomen de manier waarop het gebruik van data de klantbenadering en bedrijfsprocessen verbeteren. En geeft richting aan de ontwikkeling en het gebruik van nieuwe technologie en soms zelfs van nieuwe bedrijfsmodellen. De digitale roadmap en de bijpassende enterprise architectuur is realiseerbaar, gevalideerd en gedragen door medewerkers.

Over deze webinar serie

Digitalisering en het gebruik van Artificial Intelligence zijn aan de orde van de dag, cloud is niet meer weg te denken en data wordt inmiddels breed gezien als core asset. Tal van platformen en data oplossingen doen hun intrede in markten, organisaties en bedrijfsprocessen. Maar hoe zorg je ervoor dat de data daadwerkelijk bijdraagt tot innovatie, groei en effectiviteit dan wel efficiencyverbetering? Daarover gaat deze webinar serie. In 3 sessies nemen wij je mee langs alle facetten van het activeren van de data om direct bij te dragen aan het succes van de organisatie. We kijken niet alleen naar de strategische en technische aspecten van data activatie maar ook naar de benodigde mindset en cultuur om de waarde van data te maximaliseren.

U kunt zich kosteloos aanmelden voor een of meerdere sessies.

Webinar Data Activatie: Sessie 1 Strategie: Hoe past een Data Strategie in de Digitale Strategie?

12 maart 2021 11:00-11:30

Digitale Transformatie begint NOOIT met data, maar is zonder data ONMOGELIJK. Een digitale strategie heeft altijd impact op top of bottom line. Dus het gaat gaat bijna altijd om: meer klanten of omzet, verstevigen van marktpositie, nieuwe markten betreden, betere producten, effectiviteit en efficiëntie en soms geheel nieuwe bedrijfsverdienmodellen. Dit wordt bereikt door het nog beter kennen en begrijpen van klant, product, bedrijf, en markt, en altijd op het beschikbaar hebben van goede data. Maar, wat is een datastrategie, hoe past die in een digitale strategie en hoe kan je beginnen als je hier geen verstand van hebt? In deze sessie gaan we daarop in.

Webinar Data Activatie: Sessie 2 Tactiek: Wat is de best-practice Roadmap die leidt naar succes?

26 maart 2021 11:00-11:30

Het realiseren van een digitale strategie gebeurt niet in een dag en is een weg van vallen en opstaan. Veel sprekers op dit onderwerp hebben het vaak over fail fast and often, en daarmee wordt bedoeld dat om te realiseren, je moet durven leren. In deze sessie gaan we niet alleen daarop in maar ook op de 5 onderwerpen waar je sowieso aan moet werken om een digitale transformatie te realiseren die een goede startpositie heeft. Meerdere wegen leiden hierin naar Rome.

Webinar Data Activatie: Sessie 3 Operatie: Hoe ga je van business case naar productie?

16 april 2021 11:00-11:30

Hoera! Er is een business case en ook de Proof of Concept was veel belovend. Welke stappen resten dan nog tot aan productie? Kan het nog fout gaan? Aan de hand van een waargebeurd klantverhaal doorlopen we de stappen die je moet zetten om een model in productie te nemen. De activiteiten en impact van het in productie zetten van een machine learning model verschilt per organisatie en de specifieke situatie en context van de IT Architectuur van die organisatie. Belangrijk om te onderscheiden is de overdracht en borging van zowel de technische kant, als de organisatorische kant. Een model hebben en een model gebruiken zijn twee aparte onderwerpen die aandacht behoeven.

Event informatie

Bedrijf: Quint

Datum: 12 maart 2021

Inschrijven voor: 11 maart 2021

Type event: Seminar

Doelgroep: Professionals

Locatie: Online