Hoe kun je je als servicebedrijf nog onderscheiden in een verzadigde markt, waarin de consument het verschil tussen aanbieders niet meer ziet en prijzenoorlogen de winstgevendheid drukken? Traditioneel worden kwaliteit en kosten als trade-off gezien, maar nieuwe technologieën bieden andere mogelijkheden: betere service tegen lagere kosten.
Klantinteracties van de toekomst
De klant beter en tegelijkertijd goedkoper bedienen vraagt een technologische transformatie, maar organisaties moeten hierin de behoeften van de klant en niet de techniek zélf centraal stellen. Persoonlijk, 24-7 bereikbaar, via elk kanaal en op elk device, contact maken is wat de klant vandaag de dag wil. Door de naadloze integratie van kanalen, snelle, maar persoonlijke oplossingen en aanbiedingen op maat, kunnen servicebedrijven de klant voor zich winnen en behouden.
In deze interactieve ontbijtsessie staat centraal hoe servicebedrijven de voorkant van hun organisatie kunnen inrichten om de klant beter en tegelijkertijd kostenefficiënter te bedienen, met een nadruk op hoe ze de transformatie hiernaartoe kunnen versnellen.
Sprekers van leidende servicebedrijven uit de energie-, telecom- en financiële sector delen hun visie op de toekomst en hun ervaringen met transformaties. Van callcenters, fysieke winkels tot innovatieve voice- en chatbots. Tot slot geven we inzichten in de organisatorische en technologische blauwdrukken om de achterkant van een moderne serviceorganisatie in te richten.
Het programma
08:00 - 08:30: Inloop met ontbijt
08:30 - 08:40: Welcome and setting the scene
08:40 - 09:00: Keynote spreker 1, Praktijkverhaal: de drivers achter de klantinteracties van de toekomst.
09:00 - 09:20: Keynote spreker 2, Praktijkverhaal: de transformatie naar een digital front office.
09:20 - 09:40: Discussie
09:40 - 10:00: De transformatie naar een moderne serviceorganisatie, Welke organisatorische en technologische blauwdrukken zijn er nodig om een bestaande, gefragmenteerde serviceorganisatie snel en soepel klaar maakt voor de toekomst.