Service Level Agreements voor niet-juristen

Event informatie

Bedrijf: Mitopics

Datum: 12 maart 2019

Inschrijven voor: 11 maart 2019

Type event: Business Course

Doelgroep: Zie omschrijving

Locatie: Soesterberg

Inschrijven

Bedrijf: Mitopics

Een SLA is een juridisch geladen document. Door uw SLA’s zorgvuldig op te stellen, maakt u de afspraken tussen u en uw leverancier helder. Hiermee voorkomt u dat er achteraf discussie ontstaat over de invulling, de kosten en het kwaliteitsniveau van de dienstverlening.

SLA’s zijn vaak lijvige documenten waarbij juridische en service-inhoudelijke aspecten ongeordend door elkaar heen lopen. Tijdens deze SLA training leert u hoe u een SLA
structureert en aan welke eisen een SLA moet voldoen om uw relatie met uw contractspartner vorm te geven. Tevens leert u hoe u op systematische wijze uw eigen SLA ontwikkelt.

Wilt u meer rendement halen uit de dienstverlening van uw contractpartners en de afspraken in uw SLA meetbaar en stuurbaar maken? Neem dan ook deel aan deze praktische training.

Wat leert u in deze training?

  • Het beoordelen en verbeteren van SLA’s;
  • Het op gestructureerde en systematische wijze opstellen van een SLA;
  • Het verkrijgen van inzicht in de risico’s die u loopt als uw SLA
  • incompleet is of informatie bevat die er niet in hoort;
  • Het opstellen van een servicedefinitie en het service level;
  • Wat de verhouding is tussen verantwoordelijkheid, norm en governance;
  • Het afstemmen van uw SLA op de relatie die u met uw
  • opdrachtgevers of opdrachtnemers heeft of wenst te hebben;
  • Het implementeren van uw SLA binnen uw organisatie.

Voor wie is deze opleiding geschikt?

Deze training is ontwikkeld voor inkopers en andere verantwoordelijken voor contracten en afspraken. Te denken valt aan functies als:

  • Lijn Managers
  • Facility Managers
  • Service Level Managers
  • IT Managers
  • Controllers
  • Projectleiders
  • Financieel Managers
  • Service Managers
  • Inkopers
  • Commercieel managers

Trainers uit de praktijk

De training Service Level Agreements voor niet-juristen wordt gegeven door Mr. dr. ing. Maarten van Stekelenburg en Drs. Theo Bosselaers. 

Maarten is gespecialiseerd in het gebied waar IT en recht samenkomen. Hij is werkzaam bij Mitopics waar hij als adviseur organisaties begeleid bij contractonderhandelingen, outsourcingstrajecten, contractmanagement en andere juridische kwesties. Daarnaast geeft hij regelmatig trainingen op zijn vakgebied, waaronder SLA’s.

Theo heeft ruime ervaring in het opzetten, aanpassen en verbeteren van zowel interne als externe supply chains in de publieke en private sector. Hij is in staat om resultaten te bereiken door effectief gebruik te maken van zijn jarenlange ervaring in o.a. klant – leverancier relaties, sourcing, SLA’s, contract- en leveranciersmanagement, inrichten regie-organisatie, in-/verkoop en contractonderhandelingen. Hij heeft deze ervaring opgedaan vanuit klant en leverancierskant, op zowel beleidsmatig als uitvoerend niveau vanuit zeer verschillende rollen. Theo Bosselaers is naast senior contract- en leveranciermanager tevens trainer en verzorgt al vele jaren trainingen op het gebied van ondermeer SLA.

Inschrijven

Event informatie

Bedrijf: Mitopics

Datum: 12 maart 2019

Inschrijven voor: 11 maart 2019

Type event: Business Course

Doelgroep: Zie omschrijving

Locatie: Soesterberg

Inschrijven

Events