Training Service Level Agreements

Bedrijf
Datum
02 oktober 2018
Inschrijven voor
01 oktober 2018
Type event
Business Course
Doelgroep
Inkopers en Contractmanagers
Locatie
Zoetermeer
Dit event heeft reeds plaatsgevonden

In het inkoopvak zijn Service Level Agreements (SLA’s) geen uitzondering meer en dat is een goede zaak. Een SLA beschrijft gestructureerd wat de aard en kwaliteit moet zijn van gekochte diensten. Tijdens deze training leer je hoe je wederzijdse bedoelingen en afspraken helder vastlegt.

Wat is een Service Level Agreement?

Een Service Level Agreement (SLA) is een afspraak tussen een leverancier en klant over de beschikbaarheid en ondersteuning van een product of dienst. SLA’s komen vooral voor bij dienstverlening tussen bedrijven. Een SLA geeft de afnemer zekerheid over de bruikbaarheid van een product of dienst.

De overeenkomst

kan zowel een contract tussen externe als interne partijen zijn. Dankzij een Service Level Agreement is een afnemer op de hoogte van de invulling en kosten van de diensten die hij inkoopt. En de leverancier kan erop worden afgerekend als hij niet de afgesproken kwaliteit levert.

Waarom een training Service Level Agreements?

In de praktijk blijkt het toch vaak lastig om wederzijdse bedoelingen en afspraken helder vast te leggen. We stellen vaak lijvige documenten op, waarin juridische, organisatorische, inhoudelijke en commerciële aspecten door elkaar lopen. Na deze training is dat verleden tijd. Je leert hoe je bondig en helder een SLA formuleert.

Wat leer ik tijdens de training?

Tijdens de training komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Soorten Service Level Agreements
  • Opstellen en beoordelen van een SLA
  • Gebruik van een SLA in de praktijk
  • Opstellen van servicedefinities
  • Bepalen van servicelevels
  • Juridische aspecten

Event informatie

Bedrijf: Mitopics

Datum: 02 oktober 2018

Inschrijven voor: 01 oktober 2018

Type event: Business Course

Doelgroep: Inkopers en Contractmanagers

Locatie: Zoetermeer