Inmiddels telt Nederland honderden FinTech-ondernemingen. Steeds minder worden FinTechs gezien als bedreiging voor de gevestigde partijen, maar juist als partners om mee samen te werken. Met het juiste samenwerkingsmodel ontstaat er namelijk een strategische ‘win-win’-situatie.
Wat wil de consument?
Is de consument bereid om over te stappen naar FinTechs? Uit ons onderzoek ‘Innovatie in de financiële sector: wat wil de consument?’ blijkt slechts 1% van de Nederlandse consumenten gebruik te maken van de diensten van een FinTech. Consumenten kennen namelijk geen FinTechs (33%), zien (nog) geen toegevoegde waarde in de dienstverlening (25%) en hebben meer vertrouwen hebben in een traditionele bank (18%).
Wat is uw antwoord op FinTechs én de consument?
Samenwerking met FinTechs wordt voor veel financiële instellingen een belangrijk onderdeel van hun strategie. De vraag is hoe de consument daar beter van wordt en hoe dit kan leiden tot een ‘win tot de derde macht’-situatie (win3).
Agenda
9:30 Inloop met koffie
10:00 Opening
Pascal Spelier - Expert Digital Customer Experience - Capgemini Consulting
10:05 Key note FinTech
Michael Dooijes - Co-founder & Managing Director Startupbootcamp FinTech & CyberSecurity Amsterdam
10:25 Findings report
Mathijs Delen- Expert in banking and payments - Capgemini Consulting
10:45 Visie vanuit Holland FinTech
Don Ginsel – oprichter Holland FinTech
11:05 Coffeebreak
11:15 Rol van API Platforms
Jeroen Holscher – expert Payments & Cards - Capgemini
11:35 Live FinTech pitches
12:00 Lunch
Event informatie
Bedrijf: Capgemini
Datum: 07 maart 2017Inschrijven voor: 07 maart 2017
Type event: Seminar
Doelgroep: Professionals
Locatie: Amsterdam