Open Atelier - Samen ontwikkelen van de werkomgeving

Bedrijf
Datum
01 december 2015
Inschrijven voor
30 november 2015
Type event
Seminar
Doelgroep
Professionals
Dit event heeft reeds plaatsgevonden

Open Atelier Samen ontwikkelen van de werkomgeving van morgen
Op 1 december 2015 organiseren wij een Open Atelier over het ontwikkelen van een aantrekkelijke werkomgeving. Een werkomgeving die niet alleen de aantrekkingskracht van organisaties vergroot maar ook zorgt voor samenwerking, kennisdeling en innovatie. Drie buitengewoon interessante sprekers leiden ons tijdens deze interactieve middag door de ‘why, what en how’ van de eigentijdse werkomgeving.

Programma

14.00 uur   Ontvangst
14.30 uur   Welkom
                 Dick Leijen, directeur Hospitality Group
14.45 uur   Werken en de werking van ons brein
                 Margriet Sitskoorn | hoogleraar en neuropsycholoog, Tilburg
                 University
15.45 uur   Hoe kom je samen tot een aantrekkelijke werkomgeving?
                 Rick Steinmann | managing partner service & workplace
                 design, Hospitality Group
16.30 uur   Yello, het nieuwe werkplekconcept van ABN AMRO
                 Niina Pussinen | manager central facility services, ABN AMRO
17.30 uur   Discussie
18.00 uur   Borrel

Werken en de werking van ons brein
Margriet Sitskoorn is hoogleraar klinische neuropsychologie bij Tilburg University en doet onderzoek naar de relatie tussen hersenen en gedrag. Ze is te zien in diverse tv-programma's. Eerder verschenen van haar hand de boeken ‘Het maakbare brein’ en ‘De passies van het brein’ en ‘Ik wil iets van jou en jij wilt iets van mij’. Half december verschijnt haar nieuwe boek met de titel ‘IK², ontwikkel je volledig potentieel’ Margriet legt in een helder en praktijkgericht verhaal uit waarom je maar beter rekening kunt houden met de werking van ons brein wanneer je succesvol een nieuwe werkomgeving wilt ontwikkelen. Haar analyses zijn ongewoon helder en spreken tot ieders verbeelding.

Hoe kom je samen tot een aantrekkelijke werkomgeving?
Rick Steinmann is managing partner service & workplace design bij Hospitality Group en dagelijks betrokken bij verschillende grote huisvestingsprojecten waaronder ABN AMRO, Erasmus Universiteit en PGGM.

Rick neemt ons mee in het proces van ontwikkelen tot en met implementeren van een nieuwe werkomgeving. Belangrijke ingrediënten voor een succesvol proces zijn volgens Rick onder andere het ontwikkelen samen met medewerkers, de integraliteit van FM, HR en ICT, sterk stakeholdermanagement en betekenisvolle, positieve communicatie.

Yello, het nieuwe werkplekconcept bij ABN AMRO
Niina Pussinen is manager central facility services bij ABN AMRO. In haar rol als programmamanager Yello is Niina de komende jaren verantwoordelijk voor de uitrol van Yello binnen alle hoofdkantoren van ABN AMRO.

Niina deelt haar ervaringen met het ontwikkelen van het nieuwe vraaggestuurde werkplekconcept van ABN AMRO. Het concept nodigt uit tot samenwerking tussen verschillende organisatieonderdelen en biedt tegelijkertijd ruimte voor doelen en identiteit van een afdeling en keuzevrijheid voor de individuele medewerker. De eerste Yello vloeren zijn onlangs opgeleverd en daarmee zijn ook de eerste ervaringen met het gebruik vers van de pers.

Deelnemen
Bent u vanuit HR of FM verantwoordelijk voor de werkomgeving en geïnteresseerd in deelnamen aan ons Open Atelier op dinsdag 1 december, neem dan contact met ons op.

Event informatie

Bedrijf: Hospitality Consultants

Datum: 01 december 2015

Inschrijven voor: 30 november 2015

Type event: Seminar

Doelgroep: Professionals