Vandaag de dag moeten zorgorganisaties, nog meer dan in het verleden, met andere zorgorganisaties concurreren op prijs en kwaliteit. Het verbeteren van efficiëntie en effectiviteit lijkt daarbij de bewandelen route. Tegelijkertijd moeten zorgorganisaties ook voldoen aan een sterk veranderende persoonsgerichte zorgvraag, in combinatie met steeds hoger wordende verwachtingen over de kwaliteit en transparantie van de zorg. Maar hoe kun je nu betere zorg leveren en hiervoor minder kosten in rekening brengen?
Het Lean gedachtengoed zegt hierover:
“Verbetering van kwaliteit zal leiden tot een vermindering in uitgaven en tot een vermeerdering in productiviteit en marktaandeel. Of anders gezegd, als je focust op kwaliteit dan zal dit leiden tot lagere uitgaven en hogere kwaliteit. Maar het omgekeerde lijkt ook waar te zijn als je focust op kosten, dan leid dit tot lagere kwaliteit en hogere kosten.”
Inhoud van de Lean Ontbijtsessie
Bent u inmiddels aan het werk met Lean principes en bent u nieuwsgierig hoe de Lean gedachte een verdere bijdrage kan leveren binnen uw (zorg)ondersteunende processen? Welke cultuur is er nodig om een Lean-initiatief tot een succes te brengen? Wat zijn de voordelen maar ook de valkuilen van het gebruik van Lean? Welke impact kan Lean hebben op het (her)inrichten van uw (IT-)processen? Uit welke elementen bestaat een praktische Lean aanpak? Een paar voorbeeldvragen die beantwoord worden tijdens de Lean ontbijtsessie bij u in de buurt.
Quint nodigt u uit voor de Quint Lean in de Zorg Ontbijtsessies 2014. Tijdens een smakelijk ontbijt, laten wij u zien welke initiatieven en vooral kansen er zijn binnen de zorg om te komen tot een (nog) hogere kwaliteit van zowel zorgprocessen als ondersteunende processen. Wij verkennen graag welke stappen u zou kunnen nemen om een verbeterde klant/kwaliteit focus binnen uw eigen organisatie en teams te creëren.
Voor wie is deze Ontbijtsessie interessant?
• CIO’s en IT Management
• Informatiemanagers en business analisten
• Programma en projectleiders Lean
• Business & Innovatie verantwoordelijken
Programma
07.30 – 08.00 Inloop, ontvangst en welkom
08.00 – 09.00 Start ontbijtsessie Quint Lean in de Zorg
09.00 – 09.30 Open discussie en napraten
Over Quint
Quint Wellington Redwood – kortweg ‘Quint’ – is een toonaangevend, onafhankelijk managementadviesbureau dat zich volledig toelegt op het oplossen van IT-gerelateerde organisatievraagstukken.
De dienstverlening is grensoverschrijdend en strekt zich uit over 49 landen en vier continenten.
Quint richt zich in het bijzonder op strategie, sourcing, regie en service- en informatiemanagement, waarbij wereldwijd best practices worden ontwikkeld en geïmplementeerd.
Event informatie
Bedrijf: Quint
Datum: 02 juli 2014Inschrijven voor: 01 juli 2014
Type event: Seminar
Doelgroep: Professionals