The AccelerationGroup viert 10-jarig jubileum en blikt vooruit

11 november 2016 Consultancy.nl

The AccelerationGroup bestaat tien jaar, een mijlpaal voor het commerciële adviesbureau uit Amsterdam dat zich richt op het verbeteren van de commerciële prestaties van opdrachtgevers. Consultancy.nl ging in gesprek met partner Lars Spannenburg, over het tienjarig bestaan, de groei van de afgelopen jaren en de plannen voor de komende periode.

Gefeliciteerd met het 10-jarig bestaan van The AccelerationGroup. Hoe hebben jullie deze mijlpaal gevierd?
We vierden het met alle direct betrokkenen. Met zowel de originele founders en de aandeelhouders van The AccelerationGroup als met onze business partners. We vierden het uitgebreid met diners, keken terug op de afgelopen 10 jaar en keken vooral ook vooruit… 

In 2006 zijn jullie begonnen als een adviesbureau dat zich specialiseert in het verbeteren van de commerciële prestaties van klanten. Kun je ons iets meer vertellen over de dienstverlening van The AccelerationGroup?
In het begin focusten we op commerciële projecten voor grote ondernemingen. Daarnaast investeerden we in startups. In de loop van de jaren hebben we onze dienstverlening uitgebreid met recruitment, training & coaching en interim management. Klanten wilden meer diensten van ons om hen op alle facetten te helpen. Daarnaast hebben we steeds meer harde en zachte factoren gecombineerd in onze dienstverlening. Vandaag de dag zijn we een ‘all round’-dienstverlener, maar nog steeds met commerciële focus.

The AccelerationGroup viert dit jaar haar 10-jarig jubileum

Terugkijkend op de afgelopen periode, wat zijn in jouw ogen de belangrijkste mijlpalen geweest voor The AccelerationGroup?
Onze business is mensen-business. De loyale groep van businesspartners en ZZP-ers om ons heen is verreweg onze belangrijkste succesfactor. Ze doen fantastisch werk en bereiken met ons echt een hoog niveau.

Nog iets. We groeiden de eerste jaren snel en waar anderen tijdens de crisis moesten stoppen, konden wij ons zeer goed handhaven. Nu we weer door de crisis heen zijn, plukken we de vruchten van hard werken, continu veranderen en altijd kijken naar groeimogelijkheden. 

Ook is de verhuizing van Apeldoorn naar Amsterdam goed geweest voor ons. Dit hebben we in 2015 gedaan en we merken dat we nu veel meer betrokkenheid, samenwerking en dynamiek in en om onze onderneming hebben. 

Organisaties vragen tegenwoordig niet alleen om advies omtrent het verbeteren van hun prestaties, maar willen dit advies ook concreet geïmplementeerd zien. Wat kunnen klanten van jullie verwachten als het gaat om de executie van commerciële verbeterplannen?
De executie van commerciële verbeterplannen is de kern van onze aanpak. Daarop hebben ons altijd gefocust. Veel te vaak hebben we in grote ondernemingen goede plannen zien blijven liggen. Het bleven plannen zonder resultaat. Wij maken ook wel plannen zoals commerciële strategieën en marketingplannen, maar dat is voor ons slechts het begin en niet het einde. Na 10 jaar kan ik zeggen dat we ‘zeer goed’ zijn geworden in implementatie. We hebben mensen met senior ervaring, begrijpen heel goed hoe we harde en zachte factoren moeten combineren voor resultaat en zijn altijd in staat om afdelingen en mensen mee te krijgen in de transitie die noodzakelijk is. Klanten kunnen dus een dynamisch team verwachten dat altijd voor het afgesproken resultaat gaat.

The AccelerationGroup blijft onverminderd ambitieus

Digitalisering lijkt anno 2016 in vrijwel elke sector en vakgebied een toverwoord te zijn. In hoeverre is The AccelerationGroup klaar voor de digitale wereld van morgen?
De vraag is of je ooit klaar kunt zijn. De sales- en marketingwereld verandert continu. Het is een ‘perpetual beta’. Wij veranderen dus mee. Wij zien digitalisering op het niveau van de dienstverlening van onze klanten aan hún klanten. Daar zijn met name de customer journeys en de verkoop- en communicatiekanalen snel gedigitaliseerd. Ook op het niveau van de interne digitalisering gebeurt veel. Sales- en marketingprocessen worden steeds meer digitaal ondersteund en eisen steeds meer snel handelen. Zo hebben wij in onze groep de nodige experts die onze klanten helpen met implementatie en optimalisatie van marketing automation. Ik verwacht dat dit de voornaamste vraag bij onze klanten gaat zijn.

Tot slot, wat kunnen we verder verwachten van The AccelerationGroup in de komende jaren? Waar liggen jullie ambities?
Na 10 jaar blijven we onverminderd ambitieus. We willen voor de langere termijn een onderneming zijn met een goede reputatie, aansprekende klanten, resultaten en continuïteit. Daarvoor willen we in de komende jaren verdubbelen. 

Voor begin volgend jaar staat een aantal nieuwe proposities op ons lijstje die we nu aan het voorbereiden zijn. In de kern blijven we een all round dienstverlener, die altijd innovatief is. En we bewegen mee met de toekomstige vraag van onze klanten.

Nieuws

Meer nieuws over