The AccelerationGroup benoemt Mark van den Blink tot directeur

06 oktober 2017 Consultancy.nl

The AccelerationGroup heeft Mark van den Blink benoemd tot directeur. In zijn nieuwe rol zal hij concreet vormgeven aan de verdere uitbouw van de groei en de activiteiten van The AccelerationGroup. 

Mark van den Blink is een professional met jarenlange ervaring in het managen van commerciële businessunits en in het leidinggeven binnen grote organisaties en ondernemingen. Van den Blink is onder meer gespecialiseerd in sales (consumenten en zakelijke markt), distributie, retail marketing en het leiden van outsourcing programma’s.

Van den Blink begon zijn loopbaan bij Xerox als accountmanager en groeide vervolgens door naar de functie van sales director van de corporate accounts. Na tien jaar Xerox werd hij General Manager Corporate bij Libertel/Vodafone in Rosmalen. Na vijf jaar Corporate Sales maakte hij de overstap naar de consumentenmarkt om zeven jaar leiding te geven aan de Vodafone Winkels (120 filialen) en ook na de overname van BelCompany. Tot slot vervulde hij bij Vodafone ruim drie jaar de rol van Head of SME. Gedurende zijn tijd bij Vodafone heeft Van den Blink verschillende acquisities en outsourcingstrajecten gedaan.

Na deze jaren in grote ondernemingen kiest Van den Blink nu voor het ondernemerschap. Hij is aangesteld als nieuwe directeur van The AccelerationGroup, een adviesbureau dat zich specialiseert in sales & marketingvraagstukken en verder op talent solutions: recruitment van senior commerciële professionals, interim recruitment, assessments, onboarding & coaching alsmede interim-management. Gedurende zijn tijd bij Vodafone maakte Van Blink reeds kennis met Acceleration Group, met wie hij nauw heeft samengewerkt bij diverse Business Partners en Distributeurs.

Mark van den Blink, directeur Acceleration Group

Als directeur en aandeelhouder binnen The AccelerationGroup treedt Van den Blink toe tot het managementteam, dat verder bestaat uit Lars Spannenburg, David Bekke, Gerd Koops, Joost Wijermars en Fedor Hoevenaars. Vanuit zijn sales, distributie management en retail achtergrond, zal Van den Blink zich binnen The AccelerationGroup gaan richten op het uitbouwen van de propositie Sales500. Deze propositie richt zich op het realiseren van salestransities in grotere ondernemingen waarbij verkopers en hun management een slag moeten maken naar een toekomstgerichte en innovatieve manier van verkopen en accountmanagement. Daarnaast zal hij zich richten op het versterken van externe relaties, het realiseren van nieuwe bedrijfsactiviteiten en interim-management.

In een reactie op zijn nieuwe uitdaging, geeft Van den Blink aan: “Samen met de huidige aandeelhouders en de vele specialisten van The AccelerationGroup kan ik klanten en mijn relaties perfect ondersteunen met het vergroten van hun commerciële slagkracht. Ik zie dat vele ondernemingen worstelen met hun benodigde commerciële transitie. Vanuit deze rol kan ik voor hun hierin veel betekenen. Zo kan ik al mijn ervaringen en kennis van de afgelopen jaren effectief inzetten.” 

Mededirecteur Lars Spannenburg is verheugd over de komst van Van den Blink en zegt: “Met Mark halen we wederom een zeer ervaren en kundige collega binnen zodat we met The AccelerationGroup verder kunnen groeien. Daarnaast is Mark een uitermate prettig persoon om mee te werken en versterkt hij onze competentie op sales en marketing waarbij steeds meer de competente professional doorslaggevend wordt in competitieve markten. We waren al goed op de ‘harde’ kant van commerciële veranderingen, maar meer en meer investeren we ook in de samenhang met de ‘zachte’ kant. Mark past daar precies in.”

Nieuws

Meer nieuws over