Deloitte en McKinsey adviseurs brengen boek uit

16 januari 2015 Consultancy.nl

Voormalig Deloitte en McKinsey consultants Josemaia Siota en Luiz Zorzella hebben, na drie jaar onderzoek, hun boek genaamd ‘Revenue Growth: Four Proven Strategies’ uitgebracht.

In aanloop naar ‘Revenue Growth: Four Proven Strategies’ schrijft Harvard Business School professor Thales Teixeira: “De dagen van lange termijn strategie en deze nauw opvolgen zijn allang verstreken. De zakelijke omgeving van vandaag de dag vereist dat managers hun businessmodellen veranderen en continue aanpassen. Snelle dynamieken vragen om een constante behoefte van bedrijven om veranderingen in hun strategieën door te voeren om een aanhoudende omzetgroei te behalen. Maar hoe kunnen constante drastische veranderingen in strategieën verenigbaar zijn met duurzame groei?”

Texeira’s fundamentele vraag hierboven leidt het probleem in van de oplossing die Josemaria Siota en Luiz Zorzella ontwikkelden in de afgelopen drie jaar van onderzoek dat hun boek ondersteunt. In hun boek presenteren de voormalige consultants de vier ‘beste strategieën’ voor het realiseren en accelereren van groei voor tech bedrijven in een constant veranderende zakelijke omgeving. De auteurs identificeren welk ‘Lean Growth’ principe – toegepast op het vlak van vier strategische gebieden (markt, product, prijs en verkoopkanaal) – het beste in staat is om tech georiënteerde bedrijven snel voorwaarts te brengen.

Revenue Growth

Als onderdeel van hun onderzoek ondervroegen de auteurs 780 executives van 32 nationaliteiten en analyseerden 77 bedrijven in 21 landen, en spraken ze met professionals werkzaam in de top van bedrijven als Amazon, Facebook, Google, LinkedIn, PayPal, Spotify en WhatsApp voor inzichten met betrekking tot groeistrategieën die goed werkten, en welke niet. Om de meest recente inzichten te verkrijgen interviewden de auteurs een aantal belangrijke ‘Growth Leaders’*, waarna ze deze bevinden en ervaringen in een aantal best practices sluisden.

Beide auteurs hebben hun expertise met het begrijpen en leveren van groeistrategieën te danken aan jarenlange ervaring in de adviesbranche. Vandaag de dag heeft Luiz Zarzella zijn eigen start-ups Amquant en LifeStas. In het verleden werkte hij voor McKinsey & Company, van 1998 tot 2001 als Engagement Manager en tussen 2007 en 2010 als Knowledge Leader. Verder werkte hij onder meer voor Chase Manhatten tussen 1994 en 1998. Hij heeft een bachelor Mechanical Engineering van ITA. Josemaria Siote is momenteel de directeur van Simastec Consulting, waar hij 7 jaar ervaring heeft. Hij werkte voor Deloitte als consultant en onderhield verschillende posities bij NGO’s. Siote heeft een master in International Business met een focus op Strategy & Internationalisation en een master in Computer Engineering.

* Onder de geïnterviewden waren Patty Cox, voormalig hoofd automotive bij LinkedIn; Reza Ghassemi, voormalig strategisch partnership manager bij Google, Raimundo Sala, hoofd sales Iberia bij PayPal; Katia Yakovleva, account director bij Spotify Duitsland; Naman Agarwal, senior business development manager bij Amazon; Dinesh Dheenathayalan, Pacifisch-Azië sales operaties bij Facebook; Elias Campo, Latijns-Amerika en Spanje business developer bij WhatsApp; Alejandro Navarro, internationaal business development director bij Groupalia; en Rodney Bunker, CEO bij Bubblegum Agency.

Nieuws

Meer nieuws over