Voormalig Uber en Google marketeer Noud van Alem Partner bij RevelX

11 mei 2017 Consultancy.nl

Noud van Alem, een ervaren professional op het gebied van online en startups, is begin deze maand als partner toegetreden tot groeispecialist RevelX. Van Alem, die zich als zesde partner aansluit, gaat de ‘Digitale Groei’ propositie van het Amsterdamse adviesbureau verder uitbouwen. 

Eric de Groot, partner en medeoprichter van RevelX en tevens mentor bij Startupbootcamp Amsterdam, is verheugd over de versterking van Van Alem. “Zijn strategische digitale marketing expertise binnen zowel B2B als B2C organisaties is een geweldige combinatie met de brede ervaring binnen RevelX.”

De nieuwe partner heeft een lange staat van dienst in digitale strategie, marketing en groei. Het afgelopen jaar was Van Alem werkzaam als Marketing Directeur voor Uber – een van de meest disruptieve ondernemingen ter wereld – en verantwoordelijk voor de EMEA regio. Daarvoor was hij meer dan tien jaar actief in verschillende nationale en internationale marketingfuncties voor Google. Hij startte bij de zoekmachinegigant als product marketing manager, om vervolgens de marketing voor Google op te zetten in India.

Tussen 2012 en 2016 heeft Van Alem zich bezig gehouden met het uitbouwen van het Google MKB-merk in Azië. Daarbij heeft hij vele duizenden MKB-bedrijven in Azië bewust gemaakt van de wereldwijde mogelijkheden op het internet voor MKB’ers, waaronder de advertentiemogelijkheden bij Google. Tijdens deze periode was hij ook betrokken bij de lancering van veel van Google’s producten in de Benelux en Azië, waaronder Google's nieuwe local advertising proposities (Google Tags en Boost) in de Verenigde Staten.

Noud van Alem - Partner bij RevelX

“Het continue bezig zijn met het vinden van nieuwe kanalen en het optimaliseren van bestaande kanalen is waar ik mij de afgelopen achttien jaar volledig op heb kunnen richten voor bedrijven in Europa, Azië en Noord-Amerika”, aldus Van Alem. Al in zijn vroege loopbaan focuste Van Alem zich op dit onderwerp. Hij licht toe: “Reeds in 1998 realiseerde ik mij hoe digitale marketing de groei van bedrijven zou gaan veranderen en dit is voor mij altijd een focus gebleven. Dit begon al tijdens mijn tijd bij Razorfish, waar ik de eerste grote websites voor Mees Pierson en Shell heb ontwikkeld. Bij Tiscali heb ik mij vooral gericht op het uitbouwen van de ADSL-propositie in Nederland.” 

RevelX

Van Alem geeft aan dat hij zich verheugt op zijn nieuwste uitdaging bij RevelX. Het advieskantoor is gespecialiseerd in het realiseren van groei voor ondernemingen; van corporate tot scale-up. “Bedrijven versneld laten groeien is een geweldige uitdaging”, aldus de nieuwe partner van RevelX. Bij het bureau krijgt hij de Digitale Groei-propositie onder zijn hoede en zal daarnaast bijdragen aan de verdere groei van RevelX.

Sinds de oprichting in 2014 is RevelX uitgegroeid tot een team van rond de twintig adviseurs. De focus van RevelX is altijd blijven liggen op het adviseren en laten groeien van snelgroeiende ondernemingen, waarbij het bureau in haar opdrachten veelal op basis van risk-reward werkt. “In onze aanpak maken we veelvuldig gebruik van onconventionele en sterk vernieuwende werkwijzen”, zegt De Groot over de positionering van het kantoor in het advieslandschap. Hij beschrijft de combinatie tussen RevelX en Noud van Alem als een “krachtige mix” – “met zijn uitgebreide digitale internationale ervaring en het grote netwerk van RevelX zijn we overtuigd dat we vele bedrijven kunnen helpen met het vinden en realiseren van nieuwe groeikanalen.”

Eerder dit jaar voegde RevelX drie consultants toe aan het team: Carmen Dragt en Koos Verkleij waren respectievelijk afkomstig van Simon-Kucher & Partners en EY, terwijl ook Michaël Verstraeten zich na enkele jaren ondernemerschap aansloot.

Nieuws

Meer nieuws over