Consultancy Traineeship - ABN AMRO Bank

Dit traineeship is niet meer vacant.

Wil jij je interesse in de financiële wereld combineren met het werken als consultant? Solliciteer dan nu voor het Consultancy Traineeship; een Traineeship van SeederDeBoer in samenwerking met ABN AMRO Bank in het domein van Customer Care & Operations!

Wat ga je doen?

Unieke samenwerking met ABN AMRO Bank

SeederDeBoer biedt, in samenwerking met ABN AMRO Bank, een unieke kans om jouw consultancy skills te ontwikkelen in dit eenjarige Traineeship. Gedurende het jaar doe je twee of drie rotaties bij verschillende afdelingen binnen het domein Customer Care & Operations. Bij iedere rotatie heb je vanaf het begin van de opdracht verantwoordelijkheid om een bepaald vraagstuk op te lossen. Samen met een team van de afdeling waar je terecht komt, werk je dagelijks samen, doe je onderzoek, werk je een plan uit en werk je toe naar het succesvol afronden van de opdracht. Doordat je een jaar lang verschillende rotaties doet binnen het domein, leer je Customer Care & Operations van verschillende perspectieven kennen, kom je in aanraking met verschillende soorten processen en teams en kan je daardoor op ontdekkingsreis met als doel om erachter te komen wat het beste bij jou past!

Als trainee ga je je consultancy skills ontwikkelen en houd je je voornamelijk bezig met implementatie- of verandertrajecten. Centraal staan onderwerpen zoals digitalisering, automatisering, implementatie van nieuwe systemen, dashboarding en organisatievraagstukken. Alles staat in het teken van de vraag: ‘Hoe doen we het beter, makkelijker en efficiënter voor onze klanten?’.

Voorbeelden van projecten zijn:

  • Het optimaliseren en automatiseren van klantprocessen door bijvoorbeeld het gebruik van robots of het inzetten van dashboarding;
  • De implementatie van digitaal -signeren en -identificeren om klanten nog beter en sneller te kunnen helpen;
  • De werkwijze van verschillende afdelingen analyseren, optimaliseren en continu verbeteren met behulp van Lean technieken;
  • Op basis van feiten data gedreven werken stimuleren, bijvoorbeeld m.b.t. inzetbaarheid medewerkers.

Waar kom je te werken?

Het domein Customer Care & Operations bestaat uit ruim 2000 mensen en verschillende subafdelingen. Het domein heeft een belangrijke rol in het contact met de klanten van de bank. Of zij nu bellen, chatten of een bericht sturen via social media: de medewerkers van Customer Care helpen elke klant met zijn of haar vragen. Afhankelijk van die klantvraag, komt er een aanvraag in het systeem. Bijvoorbeeld het openen van een nieuwe rekening, het afsluiten van een nieuwe lening of een melding van fraude. De administratieve afwikkeling aan de achterkant van dergelijke aanvragen worden gedaan door de medewerkers van Operations. Werken bij deze afdeling betekent dus elke dag de service voor de klant nóg beter te maken. Daarin staan innovatie en digitalisering centraal.

Bij ABN AMRO Bank werken we op een hybride manier met elkaar samen. Hierdoor werk je soms vanaf huis en andere dagen samen met collega’s op kantoor. Afhankelijk van de afdeling is het kantoor in Diemen of op het kantoor aan de Zuidas.

Wie zoeken wij?

  • Je hebt een universitaire master afgerond;
  • Je hebt maximaal 2 jaar werkervaring;
  • Je hebt affiniteit met de financiële sector en denkt in het belang van de klant;
  • Je krijgt energie van het leren van nieuwe dingen en het ontmoeten van nieuwe mensen. Je bent in staat om zelfstandig en flexibel te werken in een dynamische omgeving;
  • Je bent proactief, hebt een positief kritische instelling en bent in staat advies te vertalen naar concrete realisatie;
  • Je kan snel en duidelijk communiceren, je kunt hierin verschillende stijlen toepassen en je hebt een flinke dosis overtuigingskracht;
  • Je bent enthousiast om jouw consultancy vaardigheden (verder) te ontwikkelen d.m.v. bijvoorbeeld en procesoptimalisatie of een digitaliseringsvraagstuk.

Wat bieden wij je?

Het Consultancy Traineeship biedt een unieke kans om een jaar lang mee te kijken bij twee verschillende bedrijven. Het eerste jaar kom je in dienst bij SeederDeBoer: een succesvol en professioneel adviesbureau in Amsterdam. Je krijgt begeleiding, volgt een uitgebreid opleidingsprogramma én je kan bovendien genieten van de gezelligheid van collega’s door een verscheidenheid aan events en sociale activiteiten. Tijdens dit jaar voer je verschillende opdrachten uit bij ABN AMRO Bank en kan je ook bij de bank jezelf ontwikkelen door een groot aanbod op zowel professioneel- als persoonlijk vlak. Als er een match is tussen jou en de bank, treed je (in goed overleg) na het eerste jaar in dienst bij ABN AMRO Bank.

In dit Consultancy Traineeship staan de volgende punten centraal:

Focus op ontwikkeling: Je werkt in een omgeving met veel focus op jouw professionele en persoonlijke ontwikkeling. Je leert meer over jezelf, het consultancy vak en de financiële wereld;

Samen leren: Je start samen met anderen in een trainee klasje en volgt samen alle trainingen van het Consultancy Traineeship. Je volgt inhoudelijke opleidingen en ontwikkelt jouw hard skills (o.a. projectmanagement, data-analyse, Excel, Lean, Scrum) en soft skills (o.a. gespreks-, advies- en presentatievaardigheden);

Begeleiding: Je wordt zowel vanuit SeederDeBoer (mentor) als vanuit ABN AMRO Bank (opdracht inhoudelijk) begeleid in jouw opdracht door een senior collega. Samen helpen we jou om jouw persoonlijke en professionele leerdoelen te bereiken;

Betrokken en ondernemende collega’s: We bieden een inspirerende werkomgeving met betrokken collega’s en aandacht voor elkaars welzijn. Er is ruimte voor eigen initiatief;

Informele activiteiten: Genieten van gezelligheid met collega’s buiten het werk om, zowel op spontane momenten als diverse gezamenlijke georganiseerde evenementen en uitjes;

Goede arbeidsvoorwaarden: Marktconform salaris van € 41.200,- (bruto) per jaar (inclusief vakantiegeld). Verder bieden wij je een pensioenregeling, een NS Business kaart voor zakelijk gebruik, 25 vakantiedagen, maandelijkse netto onkostenvergoeding van € 50,-, laptop, telefoonabonnement en maandelijkse vergoeding voor jouw eigen toestel.

Wie zijn wij?

SeederDeBoer is een eigenzinnig adviesbureau in Amsterdam met ruim 175 medewerkers. Ons kantoor ligt naast het centraal station van Amsterdam. Hieroo, onze zusterorganisatie die zich richt op het creëren van maatschappelijke impact in de regio, maakt sinds 2024 deel uit van SeederDeBoer. Hieroo heeft vestigingen in Amsterdam, Den Haag/Leiden, Groningen, Rotterdam en Utrecht.

We begeleiden onze opdrachtgevers bij het doorvoeren van complexe veranderingen in zorg, publiek en de financiële sector. Wij geloven in het werken aan een betere omgeving door onze opdrachtgevers te helpen in hun groei en te investeren in onze eigen ontwikkeling. Jouw professionele en persoonlijke ontwikkeling staan bij ons dan ook centraal. Wij werken vanuit onze kernwaarden mensenwerk, essentie, vrijdenken, integriteit, vakmanschap en doen. Deze waarden geven ons houvast, helpen bij het maken van keuzes en bij het stappen in het nog onbekende. Wij zijn nieuwsgierig naar anderen en naar ieders inbreng.

Binnen SeederDeBoer onderscheiden wij vijf adviesgroepen, te weten Business Transformatie, Performance Transformatie, Digitale Transformatie, Junior Consultants en Hieroo. Iedere consultant heeft in één van deze adviesgroepen zijn/haar/diens basis.  

Bij SeederDeBoer en Hieroo staat de mens centraal. Wij vinden het belangrijk verschillende perspectieven te kunnen brengen in onze opdrachten en met iedereen samen te werken, ongeacht gender, culturele achtergrond of seksuele geaardheid. Wij zien diversiteit als iets wat onze organisatie sterker maakt en waardoor we ook kwalitatief beter werk leveren. We zijn nieuwsgierig naar ieders inbreng. Meer lezen over onze visie op diversiteit, inclusie en gelijkwaardigheid? Klik hier.

Traineeship informatie

Bedrijf: SeederDeBoer

Locatie: Amsterdam

Opleidingsniveau: WO

Arbeidsvoorwaarden: Uitstekend

Solliciteren
Op zoek naar een baan?
Wij helpen je graag!