Ben jij bijna klaar met je Master aan de Universiteit én wil jij het schrijven van je scriptie combineren met het opdoen van ervaring binnen een toonaangevende internationale adviesorganisatie? Dan hebben we het perfecte stageprogramma voor jou!
Dit ga je doen
Je gaat binnen PwC Advisory aan de slag binnen het Financial Services Customer & Operations team: een jong, divers en ambitieus team. We zijn gedreven om samen met onze klant resultaten te behalen: “From good, to great!”. Werk je op een project, dan zal je vaak op het kantoor van de klant te vinden zijn, maar op vrijdagen proberen we elkaar te ontmoeten op ons kantoor in Amsterdam. Daarnaast bieden we uiteraard ook de mogelijkheid om gedeeltelijk vanuit huis te werken. We organiseren regelmatig borrels, vaktechnische activiteiten en sportieve uitjes, zoals het jaarlijkse ski-weekend.
Als scriptant binnen het FS Customer & Operations team ga je onderzoek doen naar de impact van klantinteractie voor bedrijven. Binnen ons team zijn wij continu bezig met het doorontwikkelen van onze proposities om o.a. banken, verzekeraars en pensioenfondsen te helpen bij de vraagstukken waar zij mee te maken krijgen op het gebied van klantcommunicatie. In hoeverre is hun huidige bedieningsmodel afgestemd op de persoonlijke wensen van de klant? Gaan zij als organisatie effectief om met klachten? Hoe kunnen zij als organisatie de positieve impact van hun klantinteractie maximaliseren? Is het mogelijk om als organisatie de commerciële waarde van klantcontact te kwantificeren? Wij zijn op zoek naar een gemotiveerde masterstudent die ons kan helpen om deze vraagstukken wetenschappelijk te onderbouwen en te valideren bij onze klanten. Je voert het onderzoek in samenspraak met je supervisor en je buddy uit. Samen met hen ga jij je buigen over de insteek van het onderzoek. Tegelijkertijd geeft het schrijven van je scriptie jou de kans om (werken bij) PwC te leren kennen en te ervaren hoe het is om te werken als consultant.
Strategische keuzes m.b.t. klantinteractie
De klantenservice van organisaties binnen de financiële sector is in de afgelopen jaren sterk gedigitaliseerd. Een strategische afweging die organisaties hierbij moeten maken is de keuze tussen efficiëntie en het toevoegen van waarde voor klanten. Afhankelijk van de wensen van hun klanten kiest het ene bedrijf er bijvoorbeeld voor om hun klantinteractie bijna volledig te digitaliseren, terwijl de ander juist kiest voor een meer menselijke benadering van klantcontact. Beide strategieën creëren op hun eigen manier waarde voor klant, organisatie en medewerker. Om een bewuste en wetenschappelijk onderbouwde afweging te maken, dienen bedrijven zoveel mogelijk inzicht te verkrijgen in de impact van hun klantinteractie strategie en de waarde die deze toevoegt voor klanten.
Wil jij met ons…
- Werken aan vraagstukken die de wereld om ons heen veranderen en belangrijk zijn voor de maatschappij en het maatschappelijk vertrouwen?
- Onderzoeken wat de beste manier is om als organisatie je klantcommunicatie in te richten?
- Kijken wat het oplevert voor bedrijven binnen de financiële sector wanneer zij hun klantenservice niet zien als kostenpost, maar als mogelijkheid om waarde toe te voegen richting de klant?
- Onderzoek doen naar de positieve impact van gepersonaliseerde klantcommunicatie?
- Onderzoeken welke mogelijkheden en kansen GenAI biedt op het gebied van klantinteractie?
In overleg met PwC kun jij zelf bepalen welk onderwerp het best aansluit bij je studie, je interesses, en de huidige behoeften binnen de markt.
Hierin herken jij jezelf
- Je bent een Master student en je zit in het laatste jaar van de studie;
- Je hebt naast je studie ervaring opgedaan met werken in teamverband, bijvoorbeeld door een actieve rol te spelen binnen sport-, studie- of studentenvereniging;
- Je bezit drive, creativiteit en een scherpe geest;
- Je bent sociaal vaardig en een echte teamplayer;
- Je hebt affiniteit met klantcommunicatie binnen de financiële sector;
- Je hebt een passie om je kennis over te dragen aan de rest van het team en durft initiatief te nemen.
Dit bieden wij
We geloven in de kracht van een inclusieve cultuur en vinden het belangrijk dat iedereen zichzelf kan zijn. We bieden je toegang tot het wereldwijde PwC netwerk, waarin je jouw kennis, ideeën en vragen kunt uitwisselen met andere ervaren professionals. Daarnaast bieden wij:
-
Veel coaching en oog voor jouw persoonlijke leerdoelen en ontwikkeling;
-
Een open werksfeer, waarbij je veel kunt oefenen met feedback geven en ontvangen;
-
Afwisselende en uitdagende werkzaamheden;
-
Teamevents;
-
De precieze duur van de stage (4 – 6 maanden) is in overleg;
-
Een laptop en toegang tot de kennispool en het netwerk van PwC;
-
Begeleiding door zowel een buddy als een stagebegeleider;
-
Hybride werken thuis en op kantoor.
Aan de slag bij PwC
Heb je interesse, herken je je in onze purpose en waarden en sluit je aan bij het profiel? We zijn op zoek naar iemand die het team komt versterken per februari 2024.
Bij je sollicitatie ontvangen wij graag de volgende documenten:
- CV;
- Motivatiebrief;
- Eerste onderzoeksvoorstel (Mag beknopt; max 5 regels)
Je hoort zo snel mogelijk van ons of we samen met jou doorgaan met de sollicitatieprocedure en zo ja hoe we dit gaan doen. Heb je in de tussentijd nog vragen? Neem dan contact op met onze recruiter Miriam Koopmans via miriam.koopmans@pwc.com of +31 681362802.
*De eerstvolgende mogelijkheid voor een meeloopstage is per begin februari, maar schroom niet om te solliciteren als je op een eerder of later moment wil starten.
Stage informatie
Bedrijf: PwC
Locatie: Amsterdam
Opleidingsniveau: WO
Periode: 3 - 6 maanden
Type: Afstudeerstage
Vergoeding: Marktconform