Afstudeerstage - CI Sales Channel Performance

Accenture

Stage informatie

Bedrijf: Accenture

Opleidingsniveau:

Periode:

Type: Afstudeerstage

Vergoeding: Ja

Deze stage is niet meer vacant

Afstudeerstage - CI Sales Channel Performance 00343498

Probleemstelling:
Elke organisatie, hoe klein of groot ze ook zijn, heeft meerdere verkoop kanalen welke resulteren in grote hoeveelheid data en informatie over potentiele klanten. Het toepassen van BI toepassingen in verkoop kanalen kan resulteren in het verbeteren van verkoop rapporten, verkoop voorspellingen, verkoop strategieën en het verbeteren van de aansturing van verkoop kanalen. Door het bepalen en implementeren van business KPI’s en processen voor verkoop kanalen, krijgen onze klanten meer inzicht in de organisatie en betere mogelijkheden om de verkoop kanalen optimaal te benutten.

Doel:
Met 1 informatieplatform met alle BI data is het mogelijk voor bedrijven om dit inzicht te krijgen en is het makkelijker om de bedrijfsdoelen te behalen, gebaseerd op de verschillende type verkoopkanalen die een bedrijf kent. Doel van deze opdracht is om een pragmatische oplossing te ontwikkelingen die van toepassing kan zijn op alle type verkoop kanalen die een bedrijf kent. In eerste instantie is de focus op verkoop kanalen van winkels, de oplossing dient dus op geleverd te worden die bruikbaar is voor dit onderdeel en tevens mogelijkheden biedt voor verder ontwikkeling.

Taken:

  • Definieer de belangrijkste en kritische KPI’s voor verkoop kanalen in winkels
  • Verkoop kanalen zijn gekoppeld aan rollen binnen bedrijven, stel vast wat de verschillen zijn van deze rollen binnen een verkoop kanaal.
  • Hoe zit een verkoopteam er uit, wat zijn de hoofdtaken en doelen
  • Welke KPI’s zijn belangrijke voor de verkoop afdelingen binnen een winkel?
  • Welke data types zijn gerelateerd aan de KPI’s in de verkoop kanalen?
  • Hoe kunnen de data types verwerkt worden in een datamodel welke de KPI’s kunnen ondersteunen?

Resultaat:
De definitie van de belangrijkste KPI’s voor verkoop kanalen in winkels ´

Plaats in de organisatie
Accenture combineert diepgaande technologie kennis en industrie specifieke inzichten samen in hoe technologie invloed heeft op mensen en processen. Om oplossingen te leveren die klanten helpt hun bedrijfsresultaten met slagvaardigheid, snelheid en zekerheid te bereiken. Accenture heeft over de jaren heen, industrie breed, klanten geholpen omzet genererende waarde toe te voegen met hun investeringen in Business Intelligence IT projecten. In veel gevallen ook klantvertrouwen weten te winnen om voortdurend te verbeteringen, onderhoud en ondersteuning van hun BI applicaties uit te voeren. Het is dus van het grootste belang dat Accenture op de hoogte blijft van de wereldwijde BI markt trends. Deze uitbreid, benodigde kennis beheerst, relevante vaardigheden opbouwt en blijvend investeert – om als één van de belangrijkste spelers in de BI veld te blijven.

Business Intelligence is één van Accenture’s kern IT dienstverlening, als onderdeel van onze Digital organisatie. De Digital organisatie structuur moedigt groei en benutten van kansen aan (onder andere BI), afgestemd op de bewegingen en de eisen van de markt.

De stagiair krijgt begeleiding van een ervaren Accenture collega die geplaatst is in de Customer intelligence groep binnen het bedrijf. De groep is gespecificeerd in klantbeeld proces en optimalisatie.

Kwalificaties

  • Je bent in het laatste jaar van je studie aan de hbo, bij voorkeur een afstudeerrichting op het gebied van: bedrijfskundige informatica;
  • Je bent een teamplayer met uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal uitstekend;
  • Je kunt zelfstandig werken en weet van aanpakken;
  • Communicatief vaardig;
  • Leergierig;
  • Probleemoplossend vermogen.
  • Bekend BI concept en applicaties
  • Wat levert het jou op?
  • Je krijgt goede begeleiding van een team met ervaren consultants;
  • Je krijgt een stagevergoeding en een laptop ter beschikking;
  • Mogelijkheid om af te studeren met een ervaren begeleiding, kennis en expertise van Accenture;
  • Ervaring binnen een groot, internationaal consultancykantoor;
  • Op maat aangeboden introductie- en trainingsprogramma.

Overige informatie

  • Duur: 5 maanden
  • Aantal uren per week: 40
  • Locatie: Almere: Flexibele werkplek (werken tussen onze collega’s)
  • Startdatum: per direct

Na het succesvol afronden van de stage kan Accenture je een permanent contract aanbieden!

Solliciteer online 
Solliciteer direct via de button "Online solliciteren" onderaan deze pagina. Graag ontvangen wij jouw CV en motivatiebrief. Een assessment maakt onderdeel uit van de sollicitatieprocedure. Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Lisanne Molina via telefoonnummer 020 – 57 23 087 of stages@accenture.com

Over Accenture
Accenture is een wereldwijd management consulting, technology services en outsourcing bedrijf. Met meer dan 305.000 mensen bedienen we klanten in meer dan 120 landen. We werken met onze klanten samen om hen te helpen high-performance bedrijven en overheden te worden. Daarvoor gebruiken we een combinatie van ongeëvenaarde kennis en ervaring in alle industrieën en bedrijfsfuncties en diepgaand onderzoek naar 's werelds meest succesvolle bedrijven. De wereldwijde omzet over het fiscale jaar dat eindigde op 31 augustus 2014, bedroeg 30 miljard Amerikaanse dollar.

Stage informatie

Bedrijf: Bedrijf: Accenture

Opleidingsniveau: $stage.educationLevel.name}

Periode:

Type: Afstudeerstage

Vergoeding: Ja

Meer stages

×
A.T. Kearney ACE Company AT Osborne Accenture Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius AevesBenefit Altuïtion Anderson MacGyver Annalise Arlande Arthur D. Little Atos Consulting B&A BCG Platinion BDO BMC Bain & Company Baker Tilly Bakkenist BearingPoint Berenschot Bewegin Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint Boer & Croon Management Bolster Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Buitenhuis Advies Bvolve COMATCH Capgemini Invent Centric Cmotions Conclusion Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Digital Power Dimensys EY-Parthenon EY Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting FTE Groep FTE Improvery Finavista Finext First Consulting Front Consulting G&C Group GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H INNOPAY ITDS Business Consultants Improven InContext Intermedius Itility KPMG KPN ICT Consulting KWINK groep Kirkman Company Korn Ferry KplusV Kruger Kurtosis Leeuwendaal M&I/Partners M3 Consultancy METRI MLC MSR Consulting Group Magnus Marktlink Mazars McKinsey & Company Mercer Merkle Methis Consulting Mitopics Mobilee Monitor Deloitte Morgens Möbius Node1 Oliver Wyman Ooa OrangeX Ordina Organize Agile PA Consulting Group PBLQ PNO Consultants People Change ProExc Projective Protiviti Proven Partners PwC Quantics Quint Wellington Redwood Quintop RGP Raad van Toekomst ResidentieProfs RevelX Rijnconsult Roland Berger SOLVE Consulting Salvéos Schuberg Philis Schuttelaar & Partners SeederDeBoer SiRM Sia Partners Siderian Significant Simon-Kucher & Partners Solid Professionals SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Summiteers Supply Value Symbol Synechron TEN HAVE Change Management TWST The Next Organization The Next View Towers Watson Trevian Turner TwynstraGudde UMS Group UPD UniPartners VODW Vanberkel Professionals Varrlyn Vintura Voogt Pijl & Partners WIN Willis Towers Watson YGroup YNNO Yellowtail Young Advisory Group YourConnector Zanders Zestgroup buro C5 flowresulting innergo p2
×
×
×