AI-organisatieadviseur Ainigma versterkt team met drie ervaren leiders

20 juni 2025 Consultancy.nl

Ainigma, een bureau gespecialiseerd in de menskant van AI-implementaties, heeft zijn team uitgebouwd met drie ervaren leiders: Raymond de Coninck, Gossaart van Kranendonk en Jeroen de Bakker.

Het Amsterdamse bureau is vorig jaar opgericht vanuit de overtuiging dat AI pas echt impact heeft als mensen ermee kunnen werken. Het bureau helpt organisaties om generatieve AI strategisch en mensgericht te integreren – met aandacht voor cultuur, vaardigheden en leiderschap.

De drie nieuwkomers voegen zich bij het leiderschapsteam van Ainigma, dat verder bestaat uit Arne Mosselman (oprichter), Freya Johnson en Shazia Hussain-Çokdeğerli.

Raymond de Coninck is specialist in digitale strategie en communicatie. Hij werkte eerder bij onder andere Liberty Global, Mediabrands en de afgelopen acht jaar bij Edelman, waar hij creatieve en digitale teams leidde en internationale klanten adviseerde vanuit Amsterdam en Riyadh. Bij Ainigma zal hij zich vanaf 1 juli richten op AI-strategie, communicatie en cultuur.

Gossaart van Kranendonk is consultant en verandermanager met ervaring in technologie en innovatie. Hij was onder meer verantwoordelijk voor de herpositionering van de Consumenten App van PostNL en werkte eerder bij KPMG. Sinds 1 juni richt hij zich bij Ainigma op AI-transformaties die stevig verankerd zijn in cultuur en gedrag.

Jeroen de Bakker is een bekende naam in media- en marketingland, met leidinggevende functies bij onder andere Talpa Network, Qi en TBWA. Hij is tevens managing partner bij Airborne Network en brengt zijn expertise in storytelling, AI en branding in om organisaties te helpen generatieve AI begrijpelijk en geloofwaardig te maken.

“Met deze versterking bouwen we verder aan een team dat technologie én menselijkheid weet te verbinden. Ik ben trots dat we met Raymond, Gossaart en Jeroen extra slagkracht toevoegen”, aldus Mosselman.

Volgens onderzoek van McKinsey & Company kan AI een “ongekende productiviteitsboost” geven aan de Nederlandse economie. Zorgen zijn er ook, denk onder meer aan cyberrisico’s en de impact op werkgelegenheid.