BrightStone Group lanceert label voor werkstudenten: New Talent

17 mei 2023 Consultancy.nl 2 min. leestijd
Meer nieuws over

BrightStone Group is gestart met een nieuw label waarmee het klanten zal helpen met de inzet van studententeams.

Met het nieuwe label New Talent wil het financieel adviesbureau opdrachtgevers helpen met het snel kunnen op- en afschalen van tijdelijke capaciteit in tijden van piekbelasting.

“Het bestaansrecht van New Talent leunt op de intrinsieke motivatie om onze relaties te helpen bij verandering en tijdelijke piekbelasting, die vaak wordt ingegeven door wet- en regelgeving”, vertelt Karien Bos, oprichter van BrightStone Group en New Talent. “Door de krapte op de arbeidsmarkt zien wij dat er behoefte ligt bij voornamelijk operationele afdelingen van onze opdrachtgevers. Daar spelen wij als New Talent op in.”

BrightStone Group lanceert label voor werkstudenten: New Talent

Met de lancering verlengt BrightStone Group zijn dienstverlening verder in de keten. BrightStone Group zelf bestaat uit een team van ervaren consultants en projectmanagers en is actief binnen finance, risk, data en compliance. Met New Talent kunnen nu ook hbo- en wo-studenten in de laatste fase van hun studie worden ingezet.

“Aan veel functies waarop doorgaans professionals met nul tot drie jaar werkervaring worden ingezet, kunnen hbo- en wo-studenten in de laatste fase van hun studie ook een buitengewoon waardevolle invulling geven”, zegt Bos.

“Denk aan functies bij klantcontactcenters, klantenservices, financiële administraties en KYC-afdelingen. Sterker nog, studenten blijken vaak juist extra gemotiveerd en gedreven om operationele functies te bekleden naast hun studie, omdat dit hen ook een voorsprong geeft bij sollicitaties na afronding van hun studie.”

Voor opdrachtgevers biedt New Talent nog een voordeel: de kosten zijn “aanzienlijk lager” in vergelijking met consultants / young professionals die al volop bezig zijn met een traineeship of ontwikkelprogramma.

New Talent werd deze week formeel werd gepresenteerd aan het grote publiek, maar het label is al enkele weken geleden succesvol gelanceerd onder de eerste klanten. “De eerste teams van werkstudenten zijn al aan de slag bij verschillende verzekeraars en financiële instellingen”, zegt Alex Velders, commercieel directeur bij BrightStone Group.