Vier young professionals starten bij Magnus

11 juni 2020 Consultancy.nl

Magnus heeft vier jonge talenten toegevoegd aan het team: Bas Bonekamp, Hessel Snijder, Matteo Timmermans en Staffan Hengst. De vier young professionals nemen uiteenlopende ervaring mee naar het innovatieve bureau voor IT en organisatieadvies uit Naarden.

Bas Bonekamp is begin mei gestart binnen Magnus Blue, het label van Magnus dat zich toelegt op innovatieve Analytics en SAP projecten. In navolging van zijn afgeronde master Operations Management & Logistics aan de TU Eindhoven ambieerde Bonekamp een startersfunctie op het snijvlak tussen data analytics/science en consultancy. “Dit met name omdat ik veel plezier vind in het oplossen van complexe puzzels maar tegelijkertijd ook veel energie krijg van het werken in teams, een grote hoeveelheid afwisseling en het helpen van anderen”, licht hij toe.

Het was een recruiter van Magnus die via LinkedIn in contact trad met de kersverse Junior Analytics Consultant. “Dat bericht kwam als geroepen. Slechts één week later maar drie zeer enthousiasmerende sollicitatiegesprekken verder, schudden Magnus en ik elkaars hand (ja dat mocht toen nog)”, vertelt Bonekamp, om daar aan toe te voegen: “Daarnaast proefde ik tijdens de sollicitatiegesprekken al de relaxte en informele sfeer die heerst onder collega’s, die allen verschillende achtergronden hebben. Deze groep van behulpzame, hardwerkende en gemotiveerde collega’s hebben er voor gezorgd dat ik mij, ondanks alle corona/thuiswerk perikelen, direct op mijn plek voelde.”
Bas Bonekamp, Hessel Snijder, Matteo Timmermans en Staffan Hengst - MagnusSinds zijn aanstelling voelde Bonekamp als starter meteen veel verantwoordelijkheid en stond hij direct al in contact met de klant(en), zo laat hij weten: “De leercurve is zeer steil doordat ik word meegenomen in alle fases van een digitaal transformatieproces; zowel op het gebied van de backend (datawarehousing) als frontend (data visualisatie) heb ik al veel nieuwe ervaringen opgedaan in de eerste weken. Juist het betrokken zijn bij het gehele proces en de uiteenlopende projecten, bieden mij de uitdaging en afwisseling die ik van tevoren zocht.”

Hessel Snijder startte vorige maand als Junior Consultant Digital Transformations bij Magnus Red, het label dat zich richt op het uitvoeren van complexe advies- en veranderingstrajecten, en deed eerder al enige werkervaring op in verschillende branches en rollen. Zo werkte hij enkele jaren op de marketingafdeling van een internationale producent van machines voor oppervlakte bewerking, waar hij (internationale) marketingervaring binnen een B2B omgeving opdeed. Ook was hij in zijn studietijd (master in Communicatiewetenschappen in Tilburg) enige tijd werkzaam voor een online marketingbureau in Eindhoven.

In navolging van zijn eind 2018 afgeronde opleiding werkte hij anderhalf jaar als data analytics consultant bij Digital Power. Daar hielp hij bedrijven meer datagedreven te denken en te werken, ondersteunde bij het correct doormeten van online data en het analyseren en visualiseren ervan. “ik heb daar in een korte tijd veel geleerd over het consultancy vak maar heb mezelf ook technisch ontwikkeld op het gebied van (web) analytics. Wat ik bij mijn opdrachten vooral leuk vond was het teweegbrengen van een verandering.”

“De leercurve is zeer steil doordat ik word meegenomen in alle fases van een digitaal transformatieproces.”

Over zijn keuze voor Magnus vertelt Snijder: “Wat me aansprak aan de rol van consultant in het Digital Transformation team van Magnus Red, was dat ik kon doen wat ik leuk vond bij mijn voorgaande opdrachten; helpen veranderen. Met name digitaal veranderen in de breedste zin van het woord, waarbij mijn opgedane kennis van online marketing, e-commerce en (web) analytics ook goed van pas kon komen.” Hij voegt toe: “Het type consultancy en de expertise van Magnus is net weer even anders en breder georiënteerd dan bij mijn vorige werkgever. Hier zie ik juist de uitdaging in en dat vind ik ook leuk. Ik ben namelijk veel meer een generalist.” 

Matteo Timmermans studeerde in 2016 af in Corporate Communicatie aan Universiteit van Amsterdam, waarna hij op reis ging naar Australië, waar hij uiteindelijk anderhalf jaar woonde en werkte. Terug in Nederland werkte hij vervolgens ruim een jaar als Digital Mediaplanner bij ZIGT, en was hij verantwoordelijk voor onder andere het plannen van online mediacampagnes en het evalueren hiervan.

Doordat zijn focus steeds meer kwam te liggen op het maken van analyses en het evalueren van de campagnedata. ontstond bij hem de wens om een meer technische functie na te streven. Timmermans besloot zich te verdiepen in het IT-landschap en kwam in aanraking met softwareplatform Mendix. Hij stuitte vervolgens op een vacature bij Magnus. “Ik werd erg aangesproken door de open en innovatieve uitstraling.” Zijn positieve gevoel werd eenmaal bij Magnus binnen nog verder versterkt door zijn nieuwe collega’s. “Na mijn eerste weken kan ik bevestigen dat dit gevoel helemaal klopt en kijk ik uit naar een interessante periode vol nieuwe uitdagingen”, besluit Timmermans.
 

“Ik werd erg aangesproken door de open en innovatieve uitstraling.”

Staffan Hengst is na een, zoals hij aangeeft, “leuke sollicitatieprocedure” begin mei begonnen als Junior Consultant binnen Magnus Green, het Magnus onderdeel dat is gespecialiseerd in digitale transformaties. De eerste weken heeft hij zich beziggehouden met het ontwikkelen van een eigen app en inmiddels is hij gestart op zijn eerste project. “Snel en ontzettend leerzaam”, aldus Hengst, die toevoegt: “In mijn eerste weken heb ik gemerkt dat Magnus een enorm sociale organisatie is en ik kijk dan ook erg uit naar de komende tijd!”

Voorafgaande aan zijn start bij het IT-adviesbureau rondde de young professional een master in Biomedical Engineering af aan TU Delft. Voor zijn scriptie hield hij zich bezig met de tracking van instrumenten tijdens een operatie. “Erg interessant en innovatief”, vertelt de jonge adviseur. Zijn keuze voor Magnus werd onder meer ingegeven door zijn tijdens zijn studie ontwikkelde interesse in innovatie en technologie.