Adviesbureau Kirkman Company trekt drie consultants aan
Deze maand zijn er drie nieuwe medewerkers bij Kirkman Company gestart. Sjoerd van Kempen heeft zich bij het Public Private Ecosystems (PPE)-team gevoegd, Françoise Schukking versterkt de Customer Excellence praktijk, terwijl Stijn Jennen is gestart binnen de Sourcing & Partnerships afdeling van het adviesbureau.
Sjoerd van Kempen bracht zijn studietijd door in zowel Utrecht als Amsterdam. Eerst rondde hij een bachelor in Sociale Geografie af, volgde vervolgens een pre-master Strategisch Management in Amsterdam, waarna hij startte met een masteropleiding Verandermanagement, opnieuw in Utrecht, die hij afgelopen jaar afrondde.
In het kader van die laatste opleiding was Van Kempen werkzaam voor Accenture, waar hij naast werkzaamheden binnen de innovatieafdeling – hij was onder andere als Innovation Scout betrokken bij de Accenture Innovation Awards – zijn afstudeerscriptie voltooide, met als onderwerp corporate-startup samenwerkingen binnen de energietransitie. Naast zijn opleidingen was de jonge professional verder actief bij Enactus, een internationale organisatie waarin studenten de ruimte krijgen te ondernemen met in het achterhoofd een maatschappelijke missie. Nog altijd is Van Kempen als coach verbonden aan deze organisatie.
Over zijn nieuwe rol als Junior Consultant binnen het PPE-team van Kirkman Company, zegt hij enthousiast: “Ik kijk erg uit naar de komende tijd bij Kirkman Company, als de eerste paar dagen garant staan voor de komende tijd belooft het vast een geweldig periode te worden!”
Françoise Schukking is per 1 februari gestart in de practice Customer Excellence bij Kirkman Company. Aan de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) behaalde ze een bachelorgraad in de Psychologie, aangevuld met een minor in Ondernemerschap. Vervolgens rondde ze aan de faculteit Economie & Bedrijfskunde van de RUG haar masteropleiding in Change Management af.
Tijdens haar studententijd liep Schukking stage bij Heineken in Drachten, waar ze projectleider was van de start-up ‘De Heineken Studenten Service’, een dienst van de bierbrouwer in Groningen die gekoelde kratten bier bezorgt. In die rol maakte ze uit eigen hand mee hoe groot de impact van het service element en daarmee de klantgerichtheid van een organisatie is. Tevens werd daar haar interesse gewekt in het vakgebied der klantbeleving. Logischerwijs kwam Schukking vervolgens terecht bij zuivelconcern FrieslandCampina in Singapore, waar ze een customer journey voor e-commerce ontwikkelde en nauw betrokken was bij een wereldwijde ERP-systeemimplementatie. Eenmaal terug in Nederland schreef ze haar afstudeerscriptie over de effectiviteit van virtual reality in change management implementaties bij &samhoud media te Amsterdam.
Na het behalen van haar titel ging ze op zoek naar een werkgever die zich bezighoudt met advies, change management en bovendien maatschappelijk en sociaal verantwoord onderneemt. Volgend op die zoektocht kwam ze uit bij Kirkman Company, waar ze als Junior Consultant nu de Customer Excellence praktijk versterkt, de tak van het bureau die opdrachtgevers ondersteunt bij het verbeteren van de klantbeleving.
Stijn Jennen rondde een bacheloropleiding Bedrijfskunde af en behaalde vervolgens een mastergraad in International Management, allebei aan de Radboud Universiteit in Nijmegen. Tijdens zijn studietijd kwam Jennen in aanraking met studentenadviesbureau UniPartners, waar zijn interesse voor het adviesvak en organisatievraagstukken werd aangewakkerd.
Na afronding van zijn opleiding sloot hij zich aan bij adviesbureau Zestgroup, waar hij de rol van Junior Business Consultant vervulde. Twee jaar lang deed hij ervaring op het gebied van projectmanagement in de hightech sector op, en werkte onder andere voor bedrijven als NXP, Nexperia en ASML. In zijn tijd bij Zestgroup hield Jennen zich vooral bezig met operationele vraagstukken vanuit de sales, marketing, finance en project management afdeling. Ook werd hij vanuit Zestgroup internationaal ingezet en maakte hij namens ASML deel uit van een business trip naar Taiwan.
Jennen vertelt waarom hij uiteindelijk uitkwam bij Kirkman Company, waar hij sinds deze maand als Junior Consultant actief is: “Na twee jaar miste ik de meer strategische invalshoek in mijn opdrachten. Nadat ik in contact ben gekomen met Kirkman Company was ik erg gecharmeerd van het gedachtegoed dat zij uitdragen, de vriendelijke mensen en de mogelijkheid om mijzelf als consultant te ontwikkelen op strategische en transformationele vraagstukken.”
Met zo’n tachtig professionals is Kirkman Company een middelgroot organisatieadviesbureau dat zich specialiseert in het transformeren van organisaties naar “100% relevantie voor alle stakeholders”.