METRI kiest na vijftien jaar voor nieuwe huisstijl en logo

29 november 2018 Consultancy.nl

METRI heeft voor het eerst in zijn geschiedenis zijn huisstijl en logo vernieuwd. “METRI bestaat ruim vijftien jaar, in deze periode is de huisstijl vrijwel identiek gebleven en dus was het tijd voor iets nieuws”, zegt Bart de Ruijter, oprichter van het IT-adviesbureau. 

METRI heeft zich de laatste jaren bewezen als allround advisory voor alles wat met grote IT-projecten te maken heeft. Het draait hierin om de juiste kennis, de juiste mensen en feiten waarop organisaties hun strategie en beleid kunnen baseren”, vertelt De Ruijter: “De nieuwe branding en huisstijl matcht met de unieke combinatie van feiten en mensen en de vragen die klanten ons stellen. ‘IT starts with the facts and in the end IT is all about people.’”

Financiële data-analyse

Voortbouwend op zijn DNA in IT-benchmarking, ondersteunt METRI klanten nog steeds met het creëren van diepe inzichten in trends en prestaties door middel van zijn benchmarking-dienstverlening. “In een samenleving waarin IT de ruggengraat is van iedere organisatie, is hoge kwaliteit van de onderliggende data – harde feiten – rond de consumptie van technologie cruciaal. De METRI benchmarking-expertise is uitgebreid tot financiële data-analyse en end-to-end-analyses voor een succesvolle toepassing van technologie in de business.”

In een tijd waarin besluitvorming steeds sneller gaat, willen directie, toezichthouders en aandeelhouders niet alleen op hun gut feeling vertrouwen. “Omdat IT steeds essentiëler is voor het succes van ondernemingen, is op feiten gebaseerde calculatie van de financiële kosten en de impact op de business cruciaal voor een juiste besteding van het doorgaans beperkte budget,” aldus Kaj Wen, director financial data analyses. “Door een op feiten gebaseerd referentiekader te hanteren, geeft METRI organisaties de juiste informatie om zijn keuzes te toetsen, te onderbouwen en te maken.”

METRI kiest na 15 jaar voor nieuwe huisstijl en logo

Innovatie en strategie

Het begeleiden van aanbestedingen is een ander gebied waarin METRI een uitgebreide staat van dienst heeft opgebouwd. "Door uitgebreide ervaring met selecties en aanbestedingen in de markt heeft METRI de afgelopen jaren de kennis over sourcing verder kunnen uitbouwen. Kennis over ecosysteem-management is er volop, hetzelfde geldt voor het inrichten van partnerships en hoe je mensen en organisaties met elkaar verbindt”, zegt Raymond Linkers, director sourcing bij METRI.

METRI specialiseert zich ook in het helpen van klanten met ecosysteem-management. Joep van Dorp, director sourcing over de dienst: “We helpen hierbij door transparantie te bieden bij het contracteren van dienstverlening, maar ook tijdens de looptijd. Daarbij adviseren we niet meer alleen over de harde cijfers, ook de samenwerking krijgt aandacht.” Voor opdrachtnemers matcht METRI de klantvraag en het dienstenaanbod. “Waar is standaard dienstverlening voldoende en kostenefficiënt, en waar moet het anders vanwege de business van de klant. METRI werkt richting een overeenkomst en transparante, bestendige samenwerking die marktconform is in kwaliteit en kosten.” 

Organisatieverandering

Het adviesbedrijf, dat gevestigd is op het bedrijventerrein van Schiphol, heeft de dienstverlening in de afgelopen jaren verbreed. “De aandacht van onze belangrijkste gesprekspartner tot nu toe – de CIO – verschuift van IT operations naar het faciliteren van business-gerelateerde IT-veranderingen”, stelt De Ruijter. Dat betekent dat METRI klanten ook helpt met digital transformatievraagstukken en IT-gedreven organisatieverandering.

“Omdat er bij de meeste innovaties mooie nieuwe technologie in het spel is, dringt deze zich op de voorgrond. De verleiding is groot dat hier alle aandacht naar uitgaat. Bij duurzame transformatie komt veel meer kijken. Het is vooral de bijkomende organisatieverandering die aandacht nodig heeft. Want dat draait natuurlijk om meer dan technologie alleen. Om mensen, maar ook om cijfers. Een verandering zonder de juiste cultuur en inbedding in de bedrijfsstructuur zal stranden. Daarnaast neemt de slagingskans van innovatieprojecten zienderogen af zonder feitelijke onderbouwing van keuzes.” 

De komende jaren blijven technologie en innovatie een grote rol spelen voor opdrachtgevers – technologie wordt in toenemende mate een bepalende factor voor concurrentievoordeel – en dus ook voor METRI zelf. “Digitale technologie transformeert de wereld in razend tempo. De mogelijkheden van data-science bieden enorme kansen. Ontwrichting door disruptieve innovatie ligt op de loer. Stilstand is geen achteruitgang meer, het is jezelf versneld overbodig maken. Daarom zijn er constant nieuwe vaardigheden en inzichten nodig. De kracht van METRI zit in de juiste combinatie van bewezen talent én nieuw talent, waardoor we voorop kunnen blijven lopen in de markt.” 

Bekijk hier de vernieuwde website van METRI.

Nieuws

×
A.T. Kearney Accenture ACE Adaptif Adlasz Adviesgroep Novius Anderson MacGyver Andersson Elffers Felix Annalise Arthur D. Little AT Osborne Atos Consulting Avantage Reply B&A Bain & Company Baker Tilly BCG Platinion BDO BearingPoint Berenschot Best Value Group Bisnez BlinkLane Consulting BluPoint BMC Boer & Croon Corporate Finance Boer & Croon Management Bostec Boston Consulting Group Bright & Company | People Strategy Bvolve Capgemini Invent Centric Cmotions COMATCH Conclusion Considerati Count & Cooper De Kleine Consultant Deloitte Delta Capita Digital Power Dimensys Ecorys Eden McCallum Energyprofs Enigma Consulting EY EY-Parthenon Finavista Finext First Consulting flowresulting Front Consulting Galan Groep GalanNXT Grant Thornton Groenewout Gupta Strategists Gwynt Hamstra & Partners Hermes | Partners Hospitality Group Hot ITem House of Performance IG&H Consulting & Interim Improven InContext innergo innogy Consulting INNOPAY Intermedius ITDS Business Consultants JBR JBR Interim Executives Kirkman Company Korn Ferry KplusV KPMG KPN ICT Consulting Kruger KWINK groep Leeuwendaal M3 Consultancy Magnitude Consulting Magnus Marktlink McKinsey & Company Mercer Methis Consulting METRI Mitopics MLC Mobilee Möbius Monitor Deloitte Morgens MSR Consulting Group OrangeX Ordina Oxyma p2 PA Consulting Group Paul Postma Marketing Consultancy PBLQ PNO Consultants Projective Protiviti Proven Partners PwC Qhuba Quantics Quint Wellington Redwood Quintop Raad van Toekomst RevelX RGP Rijnconsult Roland Berger Salvéos Scenter Schaekel & Partners Schuberg Philis SeederDeBoer Sia Partners Significant Simon-Kucher & Partners SiRM Solid Professionals SOLVE Consulting SparkOptimus Strategy Development Partners Strategy& Student Consultancy Group Summiteers Supply Value Symbol Synechron Business Consulting TEN HAVE Change Management The Next Organization Turner TWST Twynstra Gudde UMS Group UniPartners UPD Vanberkel Professionals Varrlyn Vasco Consult Vintura VODW Voogt Pijl & Partners Wielinq Willis Towers Watson WIN Yellowtail YGroup Young Advisory Group Zanders Zestgroup

Meer nieuws over