Eveline Rogier nieuwe directeur marketing & communicatie van Ordina
Ordina heeft sinds enkele weken een nieuwe directeur marketing & communicatie. Eveline Rogier maakte de overstap naar de ICT-dienstverlener vanuit LeasePlan, waar ze de positie van directeur zakelijke communicatie bekleedde.
Rogier kan leunen op bijna twintig jaar professionele ervaring binnen het vakgebied van marketing en communicatie. Bij haar vorige werkgever LeasePlan – een internationaal bedrijf van Nederlandse oorsprong, gespecialiseerd in wagenparkbeheer voor leaseauto’s – was ze een kleine vier jaar actief als directeur zakelijke communicatie. Daar was ze verantwoordelijk voor de ontwikkeling en levering van een corporate communicatiestrategie. Dat omvatte zowel de interne als externe communicatie op wereldwijd niveau. Daarnaast voorzag ze de raad van bestuur en leden van het corporate managementteam van ondersteuning en droeg ze bij aan de ontwikkeling en integratie van een breed scala aan communicatiemogelijkheden.
Eerder was Rogier vijf jaar actief voor financiële instelling SNS REAAL, respectievelijk als manager marketing & communications en als head of communications & consultancy. Binnen die laatste functie leidde ze vier communicatieteams en was ze verantwoordelijk voor alle interne en verandercommunicatie. Ook maakte ze deel uit van het managementteam corporate communications en vervulde ze de rol van manager van het crisiscommunicatieteam tijdens de nationalisatieperiode van de financiële dienstverlener.
Voordat Rogier begon bij SNS REAAL, was ze vijf jaar werkzaam voor ASR Nederland, een beursgenoteerde Nederlandse verzekeringsgroep die gedeeltelijk in handen is van de Nederlandse Staat. Als head of communications & media relations was ze daar onder meer belast met de ontwikkeling en uitvoering van de corporate communicatiestrategie. Daarnaast was ze de manager van het team van communicatieprofessionals en lid van het managementteam bedrijfscommunicatie. Van juni 2004 tot september 2005 was ze daar als programmaleider verantwoordelijk voor de interne communicatie voor de fusie van drie bedrijven, waarover ze rapporteerde aan de CEO van de verzekeraar.
Daarvoor werkte Rogier zo’n drieënhalf jaar als accountadviseur voor pr-bureau Hollander van der Mey. Daar zette ze zich in voor pr- en communicatieprojecten, voor zowel nationale als internationale klanten. Ze begon haar professionele loopbaan in 1999 bij Impact Communications Group, waar ze een jaar actief was als account executive en zich bezighield met het uitvoeren van marketingcommunicatieactiviteiten voor Nederlandse klanten. Hier begon ze in hetzelfde jaar dat ze haar master Social Studies, Communication & Organization voltooide aan de VU Amsterdam.
Ook gedurende haar latere professionele loopbaan zocht Rogier nog geregeld de schoolbanken op. In 2010 doorliep ze bij Krauthammer een training in senior management, gericht op veranderkundig leiderschap. Een jaar later volgde ze aan de Rotterdam School of Management (RSM), Erasmus University een cursus in corporate communication en weer een jaar later een management development-programma aan Nyenrode. Het jaar daarop, in 2013, voltooide ze ten slotte nogmaals een opleiding aan de RSM, ditmaal op het gebied van leiderschap en communicatie.
De uitgebreide kennis en ervaring die Rogier de afgelopen pakweg twintig jaar heeft opgedaan, brengt ze nu mee naar Ordina, waar ze sinds kort de rol vervult van Director Corporate Marketing & Communication. Bij de onafhankelijke ICT-dienstverlener, die met zo’n 2.650 medewerkers actief is in de Benelux, is ze verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van de bedrijfscommunicatie en marketing. Ook ondersteunt ze het managementteam en de medewerkers bij de ontwikkeling en levering van alle activiteiten op het gebied van communicatie en marketing. Ze rolt deze uit naar alle stakeholders, waaronder de afdelingen mediarelaties, interne communicatie, financiële communicatie, marketing, evenementen en online.